لزوم رایزنی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای دریافت بودجه فرهنگی
لزوم رايزني ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور براي دريافت بودجه فرهنگي
نماینده ولی فقیه در مازندران:

لزوم رایزنی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای دریافت بودجه فرهنگی

آيت الله محمدي لاييني اظهار کرد: ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در راس بايد براي دريافت بودجه فرهنگي با دولت و مجلس رايزني داشته باشند.
شناسه خبر : 61077 تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران امروز یکشنبه (27 اسفند) با حضور آیت الله «محمدباقر محمدی لایینی»، نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام «محمد ترابیان»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان و ... تشکیل شد.

 

آیت الله محمدی لایینی طی سخنانی ضمن تبریک ماه مهمانی خدا اظهار کرد: از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در ذیل مساجد ابراز خرسندی کرد.

 

وی بیان کرد: مساجد هم محل عبادت و هم در زمینه های اخلاق، عقاید، معارف، سبک زندگی، راه و روش ها و در همه این زمینه ها است و  مردم را به هدایت قرآنی و وحیانی هدایت می کند و زمینه ساز پاکی انسان در همه جوانب است.

 

آیت الله محمدی لایینی ابراز کرد: تفکر تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد که برای مقابله با تهاجم فرهنگی و تقویت جبهه فرهنگی تشکیل شدند بسیار ارزشمند است و تفکری خوب محسوب می شود.

 

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید عمومی شوند و عنوان غیر انتفاعی بودن موجب رکود کار فرهنگی در خانه های خدا بر زمین می شود.

 

آیت الله محمدی لایینی اظهار کرد: عدم تزریق بودجه فرهنگی برای حوزه های فرهنگی و دینی مربوط به مسئوله سکولار می شود و این امر، زیبنده جامعه اسلامی نیست و جامعه های سکولار بیشتر از جامعه اسلامی به حوزه دین، کمک مالی می کنند اما دخالت فعالان این حوزه در مسائل کشور را ندارند.

 

وی بیان کرد: انتظار از کمک مالی مسئولان استانی برای تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد شایسته نیست و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راس باید برای دریافت بودجه فرهنگی با دولت و مجلس رایزنی داشته باشند.

 

آیت الله محمدی لایینی ابراز کرد: هیات امنا و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و مدیر مسئول کانون مساجد باید عضو هیات امنا مسجد شود.

 

وی  با اشاره به اینکه از کانون های فرهنگی هنری مساجد برکات بسیاری را تاکنون دیده ایم افزود: در کانون های مساجد باید  بیش از پیش به نوجوانان و جوانان اهمیت دهند و برای جذب بیشتر آینده سازان جامعه به این نهاد، ورود کنند.