صفحه اختصاصی «مسجد، پایگاه قرآنی» خراسان جنوبی رونمایی شد
صفحه اختصاصي «مسجد، پايگاه قرآني» خراسان جنوبي رونمايي شد

صفحه اختصاصی «مسجد، پایگاه قرآنی» خراسان جنوبی رونمایی شد

صفحه اختصاصي «مسجد، پايگاه قرآني» استان خراسان جنوبي در شوراي فرهنگ عمومي استان با حضور نماينده ولي فقيه و استاندار خراسان جنوبي رونمايي شد.
شناسه خبر : 61065 تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، صفحه اختصاصی «مسجد، پایگاه قرآنی» استان (۲۴ اسفند) در شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار خراسان جنوبی رونمایی شد.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: در شیوه‌نامه جدید شورای فرهنگ عمومی استان جای حوزه ایثار و شهادت خالی است که باید لحاظ شود.

وی ادامه داد: در شیوه‌نامه جدید تعداد اعضا افزایش زیادی داشته که این مساله بر کیفیت‌بخشی اجرای برنامه‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به غیبت برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها بیان کرد: علت غیبت مدیران و دستگاه‌های اجرایی که سال گذشته در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها حضور پیدا نکردند باید پیگیری و به آنان تذکر داده شود.

حجت الاسلام علی محقی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی هم در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن در مساجد (تلاوت مجلسی قرآن در مساجد) صفحه اختصاصی این طرح تهیه شده که در این صفحه قاریان استان که تمایل به همکاری در این طرح دارند به راحتی می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی افزود: همچنین کانون‌های مجری این طرح می‌توانند از قاریان ثبت‌نام‌کننده در این طرح جهت حضور در برنامه مسجد خود از طریق سامانه دعوت کرده و تمام گزارشات برنامه های اجرایی خود را در این سامانه ثبت کنند

حجت الاسلام محقی بیان کرد: ضمن مشاهده دستورالعمل اجرای طرح، مشاهده قاریان مجری طرح و مساجد مجری در این سامانه قابل رویت و ارزیابی عملکرد قاریان نیز در این طرح قابل انجام می‌باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح هر مسجد پایگاه قرآن در ۱۹۴ کانون فرهنگی هنری مسجد استان، خاطرنشان کرد: طرح مسجد پایگاه قرآن پیرو فرمایشات رهبر معظم رهبری در خصوص این که مساجد به پایگاه قرآن تبدیل شوند در سطح کانون‌ها در حال اجرا است.

حجت‌ الاسلام حجت سالاری مکی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به اجرای طرح قرآنی زندگی با آیه‌ها «طرح‌ مسطورا» تصریح کرد: این طرح به معنای «سطر سطر زندگی با آیه‌ها» همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و با هدف گفتمان‌سازی و ترویج مفاهیم قرآنی در استان آغاز شد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح ۱۵۰ فراز قرآنی طی سه سال بین آحاد مردم گفتمان‌سازی خواهد شد که در استان تبیین و حفظ ۳۰ فراز از زندگی‌ساز در اولویت قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و تمامی علاقه‌مندان برای شرکت در طرح ملی مسطورا باید عدد پنج را به ۳۰۰۰۱۹۳۸ ارسال کنند.