آوای ملکوتی قرآن با صوت بچه مسجدی ها در نمایشگاه قرآن کریم طنین انداخت
آواي ملکوتي قرآن با صوت بچه مسجدي ها در نمايشگاه قرآن کريم طنين انداخت
خراسان شمالی؛

آوای ملکوتی قرآن با صوت بچه مسجدی ها در نمایشگاه قرآن کریم طنین انداخت

محفل انس با قرآن کريم درشب هاي ماه مبارک رمضان، با حضور قاريان نوجوان و برگزيده مسابقات قرآني مدهامتان و اعضاي کانون هاي مساجد خراسان شمالي، رونق بخش نمايشگاه قرآن کريم شد.
شناسه خبر : 61046 تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ قاریان نوجوان و برگزیده شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، در شبهای ماه مبارک رمضان و برگزازی چهاردهمین نمایشگاه استانی قرآن کریم، زینت بخش این نمایشگاه شدند و هر شب با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، دلهای مومن روزه داران را به آیات روح بخش و کلام الهی پیوند زدند.

 

نخستین محفل با حضور «مهدیار فلاح»، قاری نوجوان و برگزیده استانی مسابقات قرآنی مدهامتان، که اخیرا برای حضور در مرحله کشوری عازم استان  کردستان شد و در این مرحله به رقابت پرداخت،  آغاز شد و پس از آن با قرائت زیبای «عادل صمدی» دیگر قاری جوان و برجسته استان همراه شد.

 

«محمد طاهر زحمت کش» دیگر قاری نوجوان و ارزشمند از اعضای کانون مسجد استان بود دومین محفل قرآنی را با تلاوت کلام الهی جان بخشید و مستمعین و علاقمندان را  به فیض معنوی رساند.

زحمت کش نیز برگزیده مسابقات قرآنی مدهامتان است و در مرحله استانی شانزدهمین دوره برگزاری این مسابقات حائز رتبه برتر شد.

 

محافل انس با قرآن،  تا 27 اسفند ماه  هر شب ساعت 20:30 دقیقه در محل برگزاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم با حضور قراء نوجوان و جوان استان و اساتید برجسته برگزار میشود و میزبان عموم مردم خواهد بود.

 

پس از تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت قرآن و توجه به پایگاه های قرآنی، تمسک به قرآن، آموزش و تلاوت آن در کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  که پیش از نیز این یکی از اولویت های اقدامات در این کانون ها بود، با راه اندازه 53  پایگاه قرآنی در نقاط مختلف استان، رونق بیشتری یافت.

 

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با حضور فعال در چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم و پیش بینی و اجرای برنامه هایی نظیر  توزیع تفسیر قرآن کریم طرح  15 جلدی همراه حجت الاسلام قرائتی ویژه ائمه جماعات مسجد، اجرای اثر نمایشی "زمان متوقف شد"  به کارگردانی «مصطفی شکاریان» از کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام که اخیرا سه جایزه جشنواره ملی تئاتر شبستان را تصاحب کرده، نغمه سرایی نوجوانان گروه های سرود مسجدی برای عموم حاضران، برگزاری محافل انس با قرآن توسط پایگاه های قرآنی کانون ها، عرضه کتب تازه منتشر شده و نهج البلاغه توسط کانون ها، تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری شهر بجنورد و تقدیر از برگزیدگان ملی رویداد بچه های مسجد سعی در ترویج فرهنگ قرآن دارد.

 

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی با شعار «میخوانمت» که از 21 اسفند در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برای علاقه مندان برپا شده است، تا بیست و هفتم ماه جاری در 2 نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت 9 تا 13 و 19 تا 23 میزبان عموم خواهد بود.

پایان/