رونق خانه های نور و محافل قرآنی با مشارکت کانون های مساجد در 500نقطه خراسان شمالی
رونق خانه هاي نور و محافل قرآني با مشارکت کانون هاي مساجد در 500نقطه خراسان شمالي
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛

رونق خانه های نور و محافل قرآنی با مشارکت کانون های مساجد در 500نقطه خراسان شمالی

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست تکريم فعالان کانون هاي مساجد شيروان اعلام کرد: با مشارکت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان در 500نقطه استان، خانه هاي نور با هدف رونق بخشي به محافل پايگاه هاي قرآني راه اندازي و تقويت مي شود.
شناسه خبر : 61030 تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دکتر «تقی صادقی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان  شمالی در نشست تکریم فعالان مسجدی و تلاشگران عرصه کانون های مساجد شهرستان شیروان که سه شنبه؛ 22 اسفندماه در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک  گفت.

 

وی در ادامه  به نقش اثرگذار و بی بدیل مسجد اشاره کرد و از آن به عنوان رسانه مقتدر  و رسا و نام برد و مصداق هایی نیز از محوریت جامع و توسعه بخش آن در تاریخ صدر اسلام و نیز پیروزی و شکوفایی انقلاب اسلامی برشمرد .

 

وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را پیرو  امام جماعت زینت بخش مسجد عنوان کرد و گفت: این مجموعه مردمی به همت مردم شکل گرفته و ارتقاء برنامه های این کانون ها سبب توسعه کمی و کیفی مسجد خواهد شد.

 

وی رویکرد بازگشت به مساجد و رونق شبانه روزی خانه های خدا را مورد توجه و اولویت اصلی حوزه فرهنگ و هنر نام برد و ضمن حمایت از برنامه های ارزشمند و طرح های اثرگذار مسجدی  از تلاش ها برای راه اندازی بنیاد شهید امانی- تنها شهید خبرنگار استان- خبر داد و گفت: این بنیاد در قدم های اول راه اندازی است و طی آن با سه حوزه  آموزش، تولید و رویداد در تلاشیم تا با حمایت از برنامه های مردمی و فرهنگی، بتوانیم در جهت توسعه فرهنگ اقدام کنیم.

 

صادقی، همچنین توضیح داد: مبنای راه اندازی این بنیاد در استان که ذیل بنیاد شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اعتماد به حلقه های مردمی  و ظرفیت های اثرگذار با هدف شبکه سازی است که هم اکنون 34 طرح نهادهای مردمی در حال بررسی در دست حمایت دارد.

وی در ادامه ضمن اعلام حمایت از کانون ها، نقش آفرینی و ارائه طرح های خود برای حمایت توسط بنیاد نام برده را خواستار شد  و همچنین گفت: مرحله اول  اعتبار تصویب شده سفر ریاست جمهوری ویژه تعمیر وتجهیز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان طی ماه جاری تخصیص می یابد.

 

مدیرکل ارشاد استان توجه به  فعالیت های قرآنی و رونق بخشی به خانه های نور را نیز اعلام کرد و گفت: قصد داریم با همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد در 500نقطه استان این خانه ها شکل بگیرد و فعالیت ها با رونق بخشی به محافل قرانی خانگی در 4 سطح  روخوانی، روانخوانی و تفسیر و تجوید شاهد تربیت قاریان و حافظان قرانی باشیم و ماحصل آن را در برگزاری مسابقات قرآنی و معرفی استعدادهای جدید  در این زمینه باشیم .

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه ضمن اعلام حمایت بیشتر از کانون ها، همچنین گفت: مرحله اول  اعتبار تصویب شده سفر ریاست جمهوری ویژه تعمیر وتجهیز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هم اکنون از لحاظ قانونی دارای موانعی است که به زودی رفع و مبلغ فوق در اختیار ستاد استان برای تجهیر کانون ها قرار  می گیرد.

 

پایان/