تصویب 300 میلیارد ریال جهت تجهیز مساجد خوزستان
تصويب 300 ميليارد ريال جهت تجهيز مساجد خوزستان
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان خبر داد؛

تصویب 300 میلیارد ریال جهت تجهیز مساجد خوزستان

حجت‌الاسلام سميري، از تصويب ۳۰۰ ميليارد ريال توسط معاون اول رئيس‌جمهور در قالب اعتبارات سفر رياست جمهوري براي تجهيز مساجد استان خوزستان خبر داد.
شناسه خبر : 60961 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سميري، عصر امروز یکشنبه در گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری و فعالان مساجد شهرستان دزفول که در مجتمع فرهنگی این شهرستان برگزار شد، مسجد را بهترین مکان برای ارتباط با خداوند دانست و اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خوزستان فعالیت می‌کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به برگزاری شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: این شورا برای اولین بار در خوزستان با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، نماینده ولی فقیه در استان و سایر اعضای شورا برگزار شد و مصوبات خوبی برای کانون‌های مساجد در نظر گرفته شد.

 

وی با تاکید بر لزوم حمایت از کانون‌های مساجد، اضافه کرد: متاسفانه مدت زیادی است که سرانه و تجهیزاتی به کانون‌ها تعلق نگرفته و به همین خاطر فعالیت کانون‌های مساجد کاهش یافته است.

 

حجت‌الاسلام سمیری، از تصویب 300 میلیارد ریال توسط معاون اول رئیس‌جمهور در قالب اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای تجهیز مساجد استان خوزستان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 70 درصد کار پیش رفته و سازمان برنامه و بودجه این اعتبار را در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار خواهد داد.

 

وی عنوان کرد: هشت سال است که هیچ امکاناتی به کانون‌ها داده نشده و سرانه آنها نیز قطع شده که با تخصیص این اعتبار می‌توانیم تجهیزات لازم را خریداری و بین کانون‌های مساجد توزیع کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان، از برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان در کانون‌های مساجد خبر داد و ابراز کرد: این دوره‌ها طبق تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای به مدت 2 سال اجرا می‌شوند و تا شهریور سال 1404 فرصت برای شرکت در این دوره‌ها وجود دارد.

 

وی صندوق اعتباری هنر را حیاط خلوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اذعان کرد: متاسفانه این صندوق تاکنون هیچ ارتباطی با مساجد نداشته که با پیگیری‌های انجام شده قرار است کانون‌های مساجد از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

 

حجت‌الاسلام سمیری، برقراری بیمه تامین اجتماعی را یکی از مزایای صندوق هنر برای مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و تاکید کرد: هر کانون می‌تواند بیش از 10 نفر را برای صندوق هنر معرفی کند؛ اعضای وام چهار درصدی و هنرکارت از دیگر مزایای صندوق اعتباری هنر است.

 

وی با بیان اینکه 110 کانون فرهنگی هنری خواهران در دزفول وجود دارد، خاطر نشان کرد: شهرستان دزفول در بحث راه‌اندازی کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان خوزستان سرآمد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان، یاد آور شد: به رغم وجود ظرفیت‌های فراوان در شهرستان دزفول و استان خوزستان متاسفانه افراد در جشنواره‌ها شرکت نمی‌کنند و این موضوع باعث می‌شود حق استان گرفته نشود.

کلمات کلیدی: کانون هاي مساجد