کانون های مساجد پای کار مردم در مناطق سیل زده
کانون هاي مساجد پاي کار مردم در مناطق سيل زده

کانون های مساجد پای کار مردم در مناطق سیل زده

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با خريد و توزيع بخشي از اقلام مورد نياز هموطنان در مناطق سيل زده پاي کار مردم ايستادند.
شناسه خبر : 60948 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «وهاب پیشه ور» در رابطه با اقدامات انجام گرفته توسط ستاد استان در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان  اظهار کرد: از روزهای ابتدایی بروز این اتفاق ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با مشارکت دفتر سازمان تبلیغات اسلامی در سیستان و بلوچستان فراخوانی را جهت جمع آوری کمک های نقدی و اقلام مورد نیاز هموطنان سیل زده اعلام کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از اعلام فراخوان و انتشار آن در سطح وسیع در کلیه کانال ها و گروه های مرتبط ، به کمک کانون های فرهنگی هنری در سطح شهرها و همچنین خیرین محترم استان که با ستاد در ارتباط بودند ، مبلغ 150 میلیون تومان کمک نقدی و مقداری اقلام جمع آوری شد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مدیریت بحران در چابهار گفت: با هماهنگی های انجام شد با قرارگاه و احصاء اقلام مورد نیاز از محل کمک های نقدی جم آوری شده اقلامی مانند موکت، وسایل بازی و سرگرمی برای کودکان و مقداری بسته های معیشتی شامل برنج ، روغن، حبوبات و ... از زاهدان خریداری شده و در میان هموطنان سیل زده توزیع شد.

پیشه ور خاطرنشان کرد: علاوه بر این 2500 بسته گوشت (هربسته یک کیلو) که توسط کانون حضرت خدیجه سلام الله علیها قم آماده و ارسال شده بود در مناطق آسیب دیده میان مردم توزیع شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سیستان و بلوچستان در ادامه وضعیت کنونی موجود در سیستان و بلوچستان را قابل قبولی توصیف کرد و گفت: در حا حاضر اوضاع از حالت بحرانی خارج شده و شرایط نسبتا مطلوب است. نیروهای امدادی و ارگان های مختلف در منطقه حضور دارند و به رفع مشکلات و سرو سامان دادن اوضاع مشغول هستد. بعد از فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری علاوه بر نیروهای امدادی ، گروه های جهادی و و ارگان ها و نهادهای مختلف هم پای کار آمدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمده مسایل و مشکلات حل شده و مشکلات باقی مانده هم  مربوط به مسایل زیرساختی مانند ساختن پل ها و راه های ارتباطی و ... است که  باید توسط ارگان ها و مراکز تخصصی انجام شود.