نقش فعالیت های هنری کانون مسجد در جذب نوجوانان چشمگیر است
نقش فعاليت هاي هنري کانون مسجد در جذب نوجوانان چشمگير است

نقش فعالیت های هنری کانون مسجد در جذب نوجوانان چشمگیر است

گروه هنري تئاتر کانون فرهنگي هنري حضرت قائم(ج) روستاي جلال آباد نجف‌ آباد، زمينه جذب نوجوانان و جوانان به مسجد روستا شده است.
شناسه خبر : 60945 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان اصفهان، جذابیت های هنری افراد را گرد خود جمع می کند که گروه های نمایش کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله مصادیق این ارتباط گیری و تاثیرگذاری است.

کودکان، نوجوانان و جوانان محله های شهری و روستایی با تئاتر بچه های مسجد ارتباط برقرار کرده و جذب به کانون فرهنگی و هنری می شوند و این ارتباط احساسی در دل صحنه های نمایشی دیده می شود که گاهی به اوج می رسد.

هر چقدر این ظرفیت هنری فعال تر عمل کند، جذابیت بیشتری هم خواهد داشت و چنان که افراد مستعد نیز عضو گروه نمایش می شوند و همان ها هم محل ارتباط گیری با دیگران می شوند.

گروه تئاتر نستوه کانون فرهنگی و هنری حضرت قائم(ج) روستای جلال آباد شهرستان نجف‌ آباد جلوه ممتازی از همین ارتباط گیری و تاثیرگذاری معنوی است.

دختران نوجوانی که با عضویت در این گروه نمایش علاوه بر انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری توانسته اند عامل جذب دوستان خود به مسجد شوند و در جشنواره تئاتر شبستان کانون های مساجد کشور در گروه موسوم به استحاله افتخار آفرین شدند.

ارتباط هنری کانون مسجد بر جذب نوجوانان

«فرهاد قانعی فر» کارگردان و مدیر گروه تئاتر کانون فرهنگی و هنری حضرت قائم(عج) شهرستان نجف آباد به ابعاد این کار هنری اشاره کرد و به سوالات خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان پاسخ داد.

وضعیت عضویت در گروه تئاتر کانون را توضیح بدهید

اعضای پس و دختر در گروه های نمایش جداگانه عضو هستند که گروه دختران به سبب توانمندی خاص پیشرفت خوبی داشته و به سفارش موسسات، محصولات نمایشی را تولید کرده است.

گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال عضو گروه های نمایش کانون هستند که دائم از افراد توانمند و دارای استعداد عضو گیری می شود.

آموزش مفاهیم تئاتر و توانمندسازی اعضا نیز جز برنامه های کانون است.

ارتباط هنری کانون مسجد بر جذب نوجوانان

تاثیر گروه تئاتر در جذب به کانون مسجد چطور ارزیابی می کنید؟

کارهای هنری جذابیت خاصی دارند و ارتباط احساسی که با مخاطبان خود برقرار می کنند در جذب موثر هستند که فعالیت های نمایشی کانون به سبب همین ایجاد ارتباط در جذب نوجوانان موثر بوده است.

دستاوردهای خوبی را گروه تئاتر در مسجد داشته و از طرفی با توجه به اینکه اجراهای خارج از کانون و روستا هم دارند باعث شده که افراد به مسجد جذب و عضو کانون هم بشوند.

ارتباط هنری کانون مسجد بر جذب نوجوانان

تاثیر منطقه ای گروه نمایش چقدر بوده است؟

فعالیت های هدفمند و موثر گروه تئاتر باعث سفارشی سازی تولیدات نمایشی شده که مخاطبان خاص خود را دارد و از طرفی هم تولیدات گروه نمایش کانون در مراکز مهم شهرستان از جمله فرهنگسرا شهرداری نجف آباد اجرا شده است.

توانایی تولید و کار بچه های عضو گروه تئاتر روستایی در سطح ملی نیز خوش درخشیده که جشنواره کانون های مساجد از جمله است و در تهران هم اجرا داشته اند.

این فعالیت ها در اقتصاد گروه تئاتر کانون نیز موثر بوده و می تواند به خودکفایی منجر بشود.

ارتباط هنری کانون مسجد بر جذب نوجوانان