کانون‌های مساجد باید قطب فرهنگی شوند
کانون‌هاي مساجد بايد قطب فرهنگي شوند
مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی:

کانون‌های مساجد باید قطب فرهنگی شوند

حجت‌الاسلام جعفري‌راد با بيان اينکه کانون‌هاي مساجد بايد به قطب فرهنگي تبديل شوند، گفت: هر مسجدي بايد از وجود اين بازوي قوي فرهنگي بهره مند شود.
شناسه خبر : 60933 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۲

حجت الاسلام هادی جعفری راد، مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد دوران جوانی خود را سپری می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: این‌مراکز یکی از بهترین بازوهای امام جماعت هر مسجد هستند و به صورت جهادی، کارهای فرهنگی و هنری را در دل مساجد انجام می دهند.

حجت الاسلام جعفری راد با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند، افزود: دغدغه فرهنگی هر محله را کانون های فرهنگی هنری مساجد باید شناسایی و برطرف کنند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی در ادامه گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد امروز جوانان خوش ذوق را در قالب گروه های سرود، تئاتر و جوان مسجدی پای کار آورده اند و نتیجه این نوع کارها را در آینده خواهیم دید.

وی عنوان کرد: کار فرهنگی بسیار ارزشمند است و اگر فرهنگ جامعه درست و فرهنگ اسلامی بر جامعه حاکم شود قطعا بسیاری از آسیب ها و مشکلات جامعه حل خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری راد با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد تا رسیدن به قله فاصله دارند، افزود: اگر کارهای فرهنگی در مساجد جایگاه اصلی خود را پیدا کنند قطعا بسیاری از دغدغه های امام جماعت و محله برطرف می شود.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی در پایان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از جایگاه هایی است که موفق عمل کرده است و هر مسجدی باید از وجود این بازوی قوی فرهنگی بهره مند شود.