رونمایی از «سند تعالی هنر مساجد » در اختتامیه جشنواره ملی تئاتر شبستان
رونمايي از «سند تعالي هنر مساجد » در اختتاميه جشنواره ملي تئاتر شبستان
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی داد؛

رونمایی از «سند تعالی هنر مساجد » در اختتامیه جشنواره ملی تئاتر شبستان

در آيين اختتاميه نخستين جشنواره ملي « تئاتر شبستان» با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از «سند تعالي هنر مساجد » رونمايي شد.
شناسه خبر : 60917 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۰
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی « تئاتر شبستان» عصرجمعه، ۱۸ اسفندماه در تئاتر شهر برگزار شد.

در این مراسم از حجت الاسلام مروج، امام جماعت فعال و موفق مسجد امام حسین(ع) واقع در منطقه فلاح تهران که در قبل و بعد از انقلاب در رونق تئاتر مساجد فعالیت های گسترده ای داشته است، تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام مروج در این مراسم در سخنانی کوتاه با اشاره به برکات پیگیری هنر نمایش در مسجد، گفت: توصیه می کنم از هنر تئاتر در مساجد غافل نشوید، چراکه تاثیر تئاتر در مخاطب از سخنرانی و برنامه های دیگر بیشتر است و امید است که مساجد تبدیل به مراکز فرهنگی و هنری شوند.

در ادامه از کوروش زارعی، مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز تقدیر شد. وی نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: افرادی که در تئاتر مساجد فعال هستند، قدر کار خود را بدانند. هنرمندانی همچون مرحومان فرج الله سلحشور و رسول ملاقلی پور نیز کار خود را از مساجد شروع کردند.

این گزارش می افزاید: در این مراسم با حضور دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سند « تعالی هنر مساجد» رونمایی و از برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر شبستان تقدیر شد.