امروز از هنری سخن می گوییم که خاستگاه معارف دینی و فکری است
امروز از هنري سخن مي گوييم که خاستگاه معارف ديني و فکري است
در اختتامیه جشنواره ملی تئاتر شبستان عنوان شد ؛

امروز از هنری سخن می گوییم که خاستگاه معارف دینی و فکری است

حجت الاسلام خداداده در اختتاميه اولين جشنواره ملي تئاتر شبستان از تئاتر به عنوان هنري نام برد که خاستگاه معارف ديني ،فکري و معرفتي است.
شناسه خبر : 60890 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۳۴
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام خداداده در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر شبستان، اظهار کرد: از همه همسنگران مسجدی تشکر می کنم بخصوص از دبیر جشنواره و معاونت فرهنگی ستاد که برای این کار قریب به یک سال به صورت شبانه روزی فعالیت کردند.
 
رییس ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور با بیان این که خدا را شاکرم که امروز از هنری سخن می گوییم که خاستگاه معارف دینی، فکری و معرفتی است تصریح کرد: تئاتر به این معنا مقدس است که هم ببیننده و هم شخص هنر پیشه را به تفکر وا می دارد و او را به سوی تعالی انسانی سوق می دهد. 
 
وی ادامه داد: کسانی که کار تئاتر می کنند اهل نوشتن، اهل تفکر و اهل کار جمعی هستند.
 
خداداده گفت: تئاتر می تواند هردو جنبه احساس و بصیرت را به مخاطب منتقل می کند چرا که عاری از جلوه های فریبنده است و تنها قلم، احساس، بصیرت و معرفت هنرمند است که به میدان می آید.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ابراز امیدواری کرد بتوانیم با این ابزار پیام های ارزشمندی را به مخاطب منتقل کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از داوران جشنواره خاطرنشان کرد: از زحمات و تلاش های داوران محترم که هم در حوزه آموزش و توانمند سازی و هم در بخش داوری ما را یاری کردند، قدردانی می کنم. همچنین از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که پای بچه های مسجد ایستادگی کردند.
 
 وی افزود: اميدواريم بتوانیم رسالت خود را در عرصه مسجد به سرانجام برسانیم. همچنان که اساتید ما تمام هم و غم شان این بود که بتوانند این هنر را به بچه های مسجدی بیاموزند. آرزو میکنم همواره در این مسیر فضای رشد، تعالی الهی و انسانی جاری باشد.