تئاتر مساجد نشان داد که هنر می‌تواند از دل مسجد بلند شود
تئاتر مساجد نشان داد که هنر مي‌تواند از دل مسجد بلند شود
کارگردان نمایش «قدم نورسیده» ؛

تئاتر مساجد نشان داد که هنر می‌تواند از دل مسجد بلند شود

فاطمه جعفري گفت: در نگاه عموم مردم پرداخت هنرمندان به موضوعات ارزشي و ديني کمتر است و مردم نگاه مذهبي به هنرمندان ندارند اما تئاتر مساجد نشان مي دهد که هنر مي تواند از دل مسجد بلند شود.
شناسه خبر : 60880 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۵۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «فاطمه جعفری» کارگردان نمایش «قدم نورسیده» در معرفی تئاتر راه یافته به جشنواره تئاتر شبستان اظهار داشت: تئاتر نورسیده در بخش مهر از استان چهارمحال و بختیاری و از کانون انصارالمهدی به این جشنواره راه پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به کلیت داستان گفت: این داستان در خصوص فرزندآوری و جلوگیری از سقط جنین است و دیالوگ 3 زن که تلفیقی از طنز، اشک و گریه، خشم و عصبانیت و ... است، تازه عروس را به سمتی پیش می برد که جنین خود را نگه دارد. متاسفانه امروز سقط جنین یکی از معضلات اصلی جامعه است.

جعفری در ادامه افزود: در تئاتر «قدم نورسیده» هم محل وقوع داستان و هم اجرای داستان در مسجد است؛ در نگاه عموم مردم جامعه، پرداخت هنرمندان به موضوعات ارزشی و دینی کمتر است و مردم نگاه مذهبی به هنرمندان ندارند اما تئاتر مساجد نشان می دهد که هنر می تواند از دل مسجد بلند شود.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاهی برای حل مشکلات هستند عنوان کرد: در واقعیت مساجد در ایام عزاداری و یا جشن ها فعالیتشان پررنگ می شود اما همه این مساجد می توانند پایگاهی برای حل معضلات اجتماعی باشند و هنر تئاتر می تواند به حل این آسیب ها کمک کند.

کارگردان نمایش «قدم نورسیده» در خصوص سطح جشنواره عنوان کرد: با توجه به اینکه سال اول اجرای این جشنواره است بروز برخی از مشکلات و ناهماهنگی ها طبیعی به نظر می رسد اما بررسی آثار نشان می دهد که استان های مختلف پیشرفت های زیادی در حوزه تئاتر مساجد داشته اند؛ داوری این جشنواره هم از سطح بسیار بالایی برخوردار بود.

بر اساس این خبر فاطمه جعفری کارگردان نمایش «قدم نورسیده» و فاطمه حیدری، فاطمه جمال پور، نگار رحمانی و رها محمدی دوست بازیگران این نمایش هستند؛ رویا روغنی قزوینی هم نویسندگی این نمایشنامه را بر عهده دارد.