سطح جشنواره تئاتر شبستان از چیزی که فکر می‌کردیم بالاتر بود
سطح جشنواره تئاتر شبستان از چيزي که فکر مي‌کرديم بالاتر بود
کارگردان تئاتر "عمرا اگه برگردم" ؛

سطح جشنواره تئاتر شبستان از چیزی که فکر می‌کردیم بالاتر بود

اعظم اجاقلو گفت: مساجد مي‌توانند مخاطب زيادي را به واسطه هنر به خود جذب کنند و جشنواره تئاتر شبستان به چنين تفکري، رسميت بخشيد. سطح اين جشنواره از چيزي که گمان مي‌کرديم بسيار بالاتر بود.
شناسه خبر : 60878 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اعظم اجاقلو، کارگردان تئاتر "عمرا اگه برگردم" اظهار داشت: این نمایش از استان زنجان در بخش نوجوانان به جشنواره تئاتر شبستان راه پیدا کرد و جزء ۲۹ اثر برگزیده این جشنواره قرار گرفت.

وی در خصوص روایت نمایش "عمرا اگر برگردم" گفت: این نمایش درباره آسیب اجتماعی فرار از خانه به خاطر شکاف نسل‌هاست؛ تفاوت میان دیدگاه‌های والدین با فرزندان باعث بروز مشکلاتی می‌شود که نوجوان قصه تصمیم به فرار می‌گیرد و با جمع کردن وسایلش از خانه بیرون می‌زند.

کارگردان تئاتر "عمرا اگه برگردم" در ادامه گفت: پیام این داستان این است که شکاف نسل‌ها منجر به عدم درک متقابل والدین و فرزندان در یک خانواده می‌شود که در نهایت به آسیب‌هایی مانند فرار از خانه می‌انجامد.

اجاقلو در خصوص ایده اولیه این تئاتر گفت: من کار کردن برای قشر کودک و نوجوان را بسیار دوست دارم و از طرفی شغل من در رابطه با آسیب‌های اجتماعی است. به همین دلیل به دنبال کاری بودم که آسیب‌هایی که متوجه نوجوانان هستند را به نمایش درآورد. زبان هنر بسیار ملایم است و پذیرش نصیحت از طریق این زبان برای نوجوانان بیشتر است بنابراین از تئاتر برای نمایش آسیب‌های اجتماعی بهره می‌برم.

کارگردان تئاتر "عمرا اگه برگردم" در خصوص سطح جشنواره تئاتر شبستان هم گفت: اگرچه برای اولین بار چنین جشنواره‌ای در این سطح برگزار می‌شد اما اتفاقات خوبی در آن رخ داد و یکی از بهترین اتفاقات دیدار گروه‌های تئاتر از نقاط مختلف کشور با یکدیگر بود. اگرچه گروه‌ها در ظاهر با یکدیگر رقیب هستند اما در کنار هم برای اجراها به یکدیگر کمک می‌کنند و این مساله ارزش زیادی دارد.

اجاقلو در ادامه گفت: با توجه به سابقه ۴ ساله‌ای که در حوزه تئاتر مساجد دارم، به وضوح می‌بینم که این فعالیت هنری پای بسیاری از مردم و اهالی یک محله را به مسجد باز کرده است؛ به ویژه نوجوانان جهت آموزش و همچنین پر کردن اوقات فراقت‌شان برای اجرای تئاتر به مسجد می‌آیند و واقعا مکانی آموزنده‌تر و امن‌تر برای نوجوانان وجود ندارد‌.