کانون‌های مساجد از تشکل‌های خوب و منسجم بعد از انقلاب است
کانون‌هاي مساجد از تشکل‌هاي خوب و منسجم بعد از انقلاب است
نماینده ولی فقیه در گیلان:

کانون‌های مساجد از تشکل‌های خوب و منسجم بعد از انقلاب است

آيت الله فلاحتي با بيان اينکه کانون‌هاي مساجد از تشکل‌هاي خوب و منسجم بعد از انقلاب است گفت: کانون‌هاي مساجد امروز به صورت منسجم و سازماندهي شده در حال فعاليت هستند که يک پديده مبارک است.
شناسه خبر : 60817 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۷

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت  امروز(چهارشنبه، ۱۶ اسفند) در دیدار جمعی از مدیران منتخب کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان اظهار کرد: کانون‌های مساجد از تشکل‌های خوب و منسجم بعد از انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه قیام مردم علیه رژیم منحوس شاهنشاهی از مساجد آغاز شد گفت: کانون‌های مساجد امروز به صورت منسجم و سازماندهی شده در حال فعالیت هستند که یک پدیده مبارک است.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد همراه با چهار مجموعه ائمه جماعت، اهالی مسجد، هیئت‌امنای مسجد و پایگاه‌های بسیج فعالیت می‌کنند اظهارکرد: این همکاری و حضور در کنار هم ممکن است چالش‌هایی ایجاد کند و مشکلاتی به وجود آورد که با همدلی و همراهی برطرف خواهد شد.

 

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه مسجد تراز انقلاب اسلامی نباید دربش بسته باشد و باید همواره و در دسترس همگان باشد اذعان کرد: متأسفانه هنوز نتوانستیم مسجد در تراز انقلاب داشته باشیم و باید مساجدی که در زمینه‌های مختلف فعال هستند را به عنوان الگو به دیگران معرفی کنیم.

 

امام جمعه رشت با اشاره به نقش محوری امام جماعت در مساجد تصریح کرد: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید  یک رابطه اخلاقی و معنوی با امام جماعت برقرار کرده و با هم به عنوان دوست و یاور برای ارتقای مسجد تلاش کنند.

 

آیت الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت جذب نوجوانان و جوانان به مساجد،  داشتن روحیه تعامل با جوانان را ضروری دانست و افزود: ماه مبارک رمضان در پیش است و ظرفیت‌های خوبی در اختیار کانون‌ها جهت اجرای برنامه‌های متنوع نماز، دعا، نیایش، شب های قدر و...  می گذارد تا در 11 ماه دیگر از آن بهره مند باشیم.

 

وی در پایان از مسئولین کانون‌ها خواست با تعامل با مردم، و سرکشی به جوانان، آنان را با برنامه‌های مساجد آشنا و همراه کنند چرا که دشمن همواره برای سیاه نمایی هر کاری تلاش می کند و حتی کارهای خوب ما را نیز نمی‌پسندد.