مدهامتان راهکاری برای افزایش نشاط معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است
مدهامتان راهکاري براي افزايش نشاط معنوي و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

مدهامتان راهکاری برای افزایش نشاط معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان گفت: مدهامتان راهکاري براي افزايش نشاط معنوي و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي و کشف استعدادهاي نهفته قرآني است.
شناسه خبر : 60763 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۲۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «علی اصغر دریایی» شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقات ملی مدهامتان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تمام برنامه‌هایی که در قالب رویداد و جشنواره‌ها داریم در راستای عدالت فرهنگی و ناظر به دو مساله از جمله نشاط اجتماعی و ترویج گفتمان انقلاب و مقاومت اجرا می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کنار برنامه های فرهنگی ازمساله قران و عترت غفلت نکردیم، بیان کرد: مسابقه مدهامتان یکی از این برنامه‌هاست که با مساعدت ستاد کانون‌های مساجد کشور در سنندج برگزار شد.

وی تصریح کرد: رقابت در نهایت رفاقت در این مراسم شکل گرفت اما هدف ما در اصل ترویج مفاهیم قرآنی و ترویج فضائل اخلاقی در جامعه، افزایش نشاط معنوی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و مساجد باید پایگاه قرآنی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: همه ظرفیت‌ها را بکار بستیم تا حرف مقام معظم رهبری به بار بنشیند و در ترویج فعالیت ها از نقطه محور به محله محور و در نهایت به مسجد محور رسیدیم تا مساجد را پایگاه قرآنی قرار دهیم.

وی گفت: امام راحل فرمودند «مساجد سنگر هستند» و جوانی که صلاح قرآن و سنگر مسجد داشته باشد اتفاقات و آسیب‌ها بر او اثری ندارد.

دریایی یادآور شد: برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه مردم پیش می ‌رود و مردم و قرآنیان در پیشبرد برنامه‌ها فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید حرکت عمومی اتفاق بیفتد که با حضور آحاد مردم پیش می رود.

دریایی کشف استعدادهای نهفته را نیز هدف دیگراین برنامه‌های قرآنی دانست و افزود: در تلاشیم این اهداف را به فضل الهی محقق کنیم.