پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشست شورای راهبری اهل سنت کانون های مساجد کشور
پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به نشست شوراي راهبري اهل سنت کانون هاي مساجد کشور

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشست شورای راهبری اهل سنت کانون های مساجد کشور

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خطاب به نخستين نشست شوراي راهبري اهل سنت ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد پيامي صادر کرد.
شناسه خبر : 60757 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۴۳
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون های مساجد پیامی صادر کرد.

 

متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"با نگاهی گذرا به تاریخ سراسر افتخار اسلام و مسلمین می‌توان دریافت مسجد در تمامی اعصار همواره محل وحدت پیروان این دین مبین آسمانی بوده است.

نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌رغم فتنه‌انگیزی‌های خناسان و دشمنان ایران مقتدر و متحد، به لطف خداوند متعال و هدایت‌های داهیانۀ امامین انقلاب، نه‌تنها در عرصه‌های داخلی با رنگین‌کمانی از اقوام و مذاهب روزبه‌روز بر عزت و افتخاراتش افزوده، بلکه هم‌اکنون بزرگ منادی وحدت در جهان اسلام محسوب می‌شود.

حماسه‌آفرینی تمامی اقوام و مذاهب در هشت سال دفاع مقدس، همدلی مثال‌زدنی در رسیدگی به آسیب‌دیدگان در رخدادهای طبیعی، عرض ارادت خالصانۀ برادران اهل سنت به ساحت مقدس حضرت امام رضا(علیه‌السلام) و پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی در مرزهای شرقی و غربی کشور فقط گوشه‌ای از اوج وفاق و همدلی مؤمنانه است، اما در این میان یکی از مهم‌ترین عوامل این وحدت و وفاق، برکت مکان مقدسی همچون مسجد بوده که حضور پرنشاط فعالان و نخبگان مساجد اهل سنت در رویدادهای فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد بر این مدعا صحه می‌گذارد.

تشکیل شورای راهبری اهل سنت به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف توسعۀ کمی و کیفی فعالیت‌های کانون‌محور در مناطق اهل سنت بر اساس اقتضائات و انتظارات این عزیزان بسیار قابل تقدیر و حرکتی ارزشمند مبتنی بر رویکرد دولت مردمی در جهت گسترش عدالت فرهنگی قلمداد می‌شود.

در پایان لازم می‌دانم از نمایندۀ معزز ولی فقیه در استان کردستان و مدیران محترم کانون‌های مساجد اهل سنت در سراسر کشور به‌ویژه علمای گران‌قدر آن مناطق نهایت قدردانی را داشته باشم و امیدوارم در سایۀ عنایات حضرت حق تعالی موفق و مؤید باشید."