بیانیه پایانی نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور
بيانيه پاياني نخستين نشست شوراي راهبري اهل سنت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور

بیانیه پایانی نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

شوراي راهبري اهل سنت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در پايان نخستين نشست خود با صدور بيانيه اي اقدام ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در تشکيل اين شورا را زمينه ساز توسعه فرهنگ و هنر ديني حول محور خانه هاي خدا بر روي زمين دانست.
شناسه خبر : 60755 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، شورای راهبری اهل سنت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان نخستین نشست خود با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اقدام ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در تشکیل این نشست زمینه ساز توسعه فرهنگ و هنر دینی حول محور خانه های خدا بر روی زمین و موجب تقویت اقتدار فرهنگی کشورمبتنی بر معارف قرآن و سنت است.

در متن این بیانیه آمده است؛   

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی الله و علیه و آله :

اَلْمَسْجِدُ بَيْتُ كُلِّ تَقِيٍّ. مسجد خانه هر پرهیزکاریست

خداوند متعال را شاکریم که به برکت قرآن کریم و تعالیم همیشه جاوید پیامبر عظیم الشان حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلوات الله و سلامه علیه و مکان مقدس مسجد توفیق برپایی اولین نشست از شورای راهبری اهل سنت کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور جمعی از چهره های فرهیخته‌ و گرانقدر از برادران اهل سنت از اقصی نقاط کشور عزیزمان به میزبانی استان کردستان حاصل شد.

برگزاری این نشست در شرایطی که جهان اسلام داغدار جنایت های بی حد و حصر رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت های پنهان و آشکار استکبارجهانی به سرکردگی دولتمردان آمریکای جنایتکار است ؛ یک پیام مهم دارد و آن ضرورت توجه بیش از پیش به رهنمودهای امامین انقلاب در خصوص اهمیت وحدت جهان اسلام در مقابل دنیای کفر و تعدی است.

در این بین مسجد به عنوان ارزشمند ترین مکان ها بر روی زمین همواره محل انس و الفت بیش از پیش مومنین بوده و در این مقطع حساس نیز می تواند همچنان این نقش بی بدیل را ایفا کند.

اقدام ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در برگزاری این نشست بدون شک از مصادیق عمل به آیه شریفه وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا قلمداد شده و می تواند زمینه ساز توسعه فرهنگ و هنر دینی حول محور خانه های خدا بر روی زمین و تقویت اقتدار فرهنگی کشور عزیزمان مبتنی بر معارف قرآن و سنت باشد.ان شاءالله

عزت و اقتدار ایران اسلامی به لطف خداوند متعال همواره مرهون بصیرت و همدلی ملتی شریف از اقوام و مذاهب گوناگون بوده که با وحدت کلمه نقشه های شوم بدخواهان ایران متحد و مقتدر را نقش بر آب کردند و یقین داریم به حول قوه الهی این مسیر با قوت تا تحقق تمدن نوین اسلامی ادامه خواهد یافت.

برگزاری انتخابات پرشور مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در برابر هجمه های کم نظیر بنگاه های رسانه ای وابسته به بدخواهان ایران اسلامی در جهت کاهش میزان مشارکت در انتخابات به نسبت ادوار گذشته،رویداد بسیار مهمی بود که با درایت ملت عزبزمان به یک فرصت جدید برای نمایش همدلی و بصیرت مبدل شد.

در آستانه ماه مبارک رمضان ضمن درخواست دعای خیر،از تمامی ملت شریف ایران اسلامی تقاضا داریم در کنار نیروهای خدوم امدادی و جهادی به یاری مردم عزیز مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور بویژه استان سرافراز سیستان و بلوچستان که در جریان سیل اخیر متحمل سختی ها و صدمات جدی شدند بشتابیم و با محوریت مکان مقدس مسجد به این وظیفه ایمانی و ملی عمل کنیم.ان شاءالله

وَآخِرُ دَعْوَانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

استان سرافراز کردستان

۲۳ شعبان المعظم ۱۴۴۵ ه ق

۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ه ش