نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سنندج برگزار شد
نخستين نشست شوراي راهبري اهل سنت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در سنندج برگزار شد

نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سنندج برگزار شد

نخستين نشست شوراي راهبري اهل سنت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در سنندج با حضور نماينده ولي فقيه در استان کردستان، رييس ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور و جمعي ديگر از مسوولان، ماموستاها و فعالان قرآني سنندج راه‌اندازي شد.
شناسه خبر : 60748 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این نشست که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: از روز شنبه ۱۲ اسفند شاهد حضور ۲۸۰ شرکت کننده در مسابقات ملی هدماهتان در سنندج هستیم که در رشته‌های مختلف با هم رقابت می کنند.

«علی اصغر دریایی» با بیان اینکه ۲۵ داور بین المللی و کشوری در این عرصه کار داوری را برعهده دارند، گفت: از سه هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی مساجد کشور شرکت کنندگانی برای حضور در بخش کشوری مدهامتان رقابت کردند و از ۱۸ هزار نفر شرکت کننده استانها ۲۸۰ نفر به بخش ملی راه یافتند و اکنون رقابت این رویداد ملی درسنندج در حال برگزاری است.

​وی تصریح کرد: شب گذشته در حاشیه این مسابقات سی هزارمین کرسی تلاوت در سنندج با حضور مردم این شهر و شرکت کنندگان درمسابقات مدهامتان برگزار و یادبود این کرسی رونمایی شد.

کانون‌های مساجد زمینه پویایی در حوزه قرآن را فراهم کرد

ماموستا احسن میرزایی از روحانیون اهل سنت کردستان و مدیر کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: کانون های مساجد اخیرا در کردستان وکشور به ویژه در حوزه قرآنی پویا شده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ قرآن یکی از دستورات موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه باشد، افزود: ستاد کانون های مساجد در سطح کشور و استان به این موضوع ورود خوبی داشته اما باید سایر متولیان نیز همراهی کنند تا دستور معظم‌له در استان به نتیجه برسد.

شایان ذکر است مسابقات ملی مدهامتان از روز شنبه ۱۲ اسفند در سنندج کار خود را آغاز کرد و اکنون با رقابت ۲۸۰ شرکت کننده در رشته‌های مختلف و باحضور ۲۵ داور بین المللی کشور در حال اجرا است.

نشست شورای راهبردی اهل سنت کانون‌های مساجد کشور در سنندج یکی از دستاوردهای این مسابقات قرآنی در استان است .

در این نشست پیام دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به اعضای نشست شورای راهبری اهل سنت که به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با هدف توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون‌محور در مناطق اهل سنت براساس اقتضائات وانتظاران این عزیزان تشکیل شده است، قرائت شد.