سه اثر از آثار تئاتر شبستان به جشنواره «صاحبدلان» راه می یابد
سه اثر از آثار تئاتر شبستان به جشنواره «صاحبدلان» راه مي يابد

سه اثر از آثار تئاتر شبستان به جشنواره «صاحبدلان» راه می یابد

عالم بخش از راه يابي سه اثر از آثار جشنواره تئاتر شبستان به جشنواره صاحبدلان خبر داد.
شناسه خبر : 60747 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، آیین افتتاحیه اولین جشنواره ملی تئاتر شبستان شامگاه امروز یکشنبه (13 اسفند) با حضور گروه داوران، رییس و معاونان این ستاد و32 گروه نمایشی در اردوگاه تربیتی الزهرا(س) تهران برگزار شد.

​حجت الاسلام خداداده در این مراسم اظهارکرد: خدا در خانه خودش که خانه توحید است به شما توفیق داده تا یک کار بسیار مهم تربیتی را انجام دهید. تئاتر موثرترین ابزار برای انتقال مفاهیم والای انسانی و الهی به مخاطب است که علاوه بر حواس ظاهری انسان، عقل او را به اندیشه و تفکر دعوت می کند.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به تقارن هنر متعالی تئاتر با مسجد و مهم و مبارک دانستن آن بیان کرد: این تقارن مبارک را قدر بدانیم و از این نورانیت برای انتقال مفاهیم ارزشمند انسانی و الهی به مخاطب بهره بگیریم.

خداداده در ادامه خطاب به گروه های نمایشی حاضر در جشنواره تصریح کرد: در این مدت که به اجرای نمایش می پردازید مراقبت های لازم را در رعایت حریم مساجد داشته باشید.

وی ابراز امیدواری کرد اولین تجربه اجرای تئاتر در مسجد تجربه شیرینی هم برای کارگزاران مساجد و هم برای گروه های نمایشی باشد.

در ادامه مراسم «حسین عالم بخش» مدیر مدرسه تئاتر شبستان ضمن خوشامدگویی به میهمانان و گروه های نمایشی بیان کرد: ان شاءالله به زودی شاهد روزی باشیم که گروه های تئاتر در همه مساجد یک بازوی مهم و تاثیرگذار برای امام جماعت مسجد باشند.

عالم بخش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب درباره تئاتر می فرمایند: « تئاتر همچون منبر اثر دارد و بلکه بیشتر از منبر» و این تاثیرگذاری زمانی ارزشمند است که در خدمت به انسانیت و شرافت انسانی باشد.

وی افزود: 536 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و بعد از بررسی هیئت بازبینی متشکل از آقایان (محسن سلیمانی، حسین شوندی، مهراب محمدزاده و خانم ها لطفی نژاد و موسوی) در نهایت 32 اثر در چهار قالب انتخاب و به مرحله نهایی راه یافت.

مشاور هنری رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد با بیان این که در این مدت بیش از 130 اثر توسط هنرمندان مسجدی اجرا می شود خاطرنشان کرد:  تمایز اصلی تئاتر مسجدی این است که در میان مردم است و مخاطب گریز نیست.

وی تاکید کرد: بعد از سال ها هنرمندان مساجد سخنان رهبر انقلاب ایشان را عملی و اجرایی می کنند که فرمودند تئاتر باید در خدمت فرهنگ و اعتقاد باشد و امیدوارم با این کار لبخند رضایتی بر لبان رهبری عزیزمان بنشانیم.

وی در پایان از راه یابی سه اثر از آثار جشنواره تئاتر شبستان به جشنواره صاحبدلان خبر داد. ​​​​