۱۲۸هزار نفر به سامانه بچه های مسجد افزوده شده است
۱۲۸هزار نفر به سامانه بچه هاي مسجد افزوده شده است
خداداده در جمع اصحاب رسانه مطرح کرد؛

۱۲۸هزار نفر به سامانه بچه های مسجد افزوده شده است

حجت الاسلام خداداده با اشاره به افزوده شدن ۴۴۰ مسجد به شبکه کانون‌ها گفت: در سال جاري ۱۲۸ هزار نفر به عضويت در سامانه بچه‌هاي مسجد درآمدند که رشد قابل توجهي است.
شناسه خبر : 60690 تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۲۴

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، نشست خبری و رسانه ای حجت الاسلام «کمال  خداداده» صبح امروز (چهارشنبه 9 اسفند) در سالن جلسات ساختمان شهید بهشتی برگزار شد.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این نشست که در آستانه سی و یکمین سالروز تاسیس کانون‌های مساجد برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان رهبری اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی با حرارت و جنب و جوش خاصی در آستانه انتخابات قرار دارد و مدل همراهی و همکاری در موضوع برگزاری انتخابات در کشور یک مدل مترقی و جدید است که در دنیا عرضه می‌شود.

در این دوره از انتخابات بچه‌های مسجد به میدان آمدند

وی با اشاره به برگزار ی رویداد «حضور» و ایده های بچه های مسجد برای افزایش مشارکت در انتخابات تصریح کرد: در این دوره از انتخابات بچه‌های مسجد به میدان آمدند و با ایده‌ها و برگزاری مناظرات و دعوت از برخی کاندید‌ها مردم را در جریان برنامه‌های کاندیداها قرار دادند. نظرسنجی‌های چند روز اخیر از مراکز رسمی نشان داد که به صورت بسیار محسوسی نرخ مشارکت بیشتر شده و امیدواریم تا ساعات و روز‌های آینده بتوانیم برخی از عزیزانی که تصمیم نگرفتند رای دهند را به صندوق‌ها دعوت کنیم.

حجت الاسلام خداداده ادامه داد: با مشارکت بالا در انتخابات به دشمنان نشان می‌دهیم که مردم حتی برای تغییرات در روند جاری و قانونگذاری کشور، صندوق‌های رای را انتخاب می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: طی یک سال گذشته توانستیم ۱۸۵۰ کانون فرهنگی هنری تاسیس کنیم که با توجه به کمبود بودجه، عدم تجهیز و سرانه پرداختی این کار شبیه معجزه است.

امسال ۱۲۸هزارنفربه سامانه بچه های مسجد افزوده شد 

خداداده با بیان اینکه ۴۴۰ مسجد هم اکنون به شبکه کانون‌ها افزوده شده، تصریح کرد: در سال جاری ۱۲۸ هزار نفر به عضویت در سامانه بچه‌های مسجد درآمدند که رشد قابل توجهی است.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: امسال یک میلیون و صد هزار نفر در مراسم اعتکاف در کل کشور شرکت کردند که از این تعداد نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر دانش آموز بودند. اگر زیرساخت‌های مساجد مهیا بود قطعا پذیرای تعداد بیشتری برای اعتکاف بودیم.

حجت الاسلام خداداده طرح ملی« مسجد،کانون نشاط » را مورد توجه قرار داد و گفت: حدود شش هزار کانون فرهنگی هنری در تابستان کار تربیتی انجام دادند.

وی افزود: امسال موضوع پایگاه‌های قرآنی در مساجد به شکل جدی‌تر دنبال شد. رهبر معظم انقلاب در دیدار با قاریان قرآن درباره اینکه مساجد تبدیل به پایگاه قرآنی شود تاکید داشتند.

برگزاری ۲۹ هزار کرسی تلاوت در بیش از سه هزار و پانصد پایگاه قرآنی 

خداداده با بیان اینکه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تجربه خوبی را در حوزه کرسی‌های تلاوت نور داشت، تصریح کرد: این طرح ابتکاری بود که ۲۵ سال پیش توسط ستاد کانون‌های مساجد به کل کشور و مساجد ابلاغ شد و امروز هنگام تلاوت قرآن در مساجد این اسم را می‌شنوید. در بیش از سه هزار و پانصد پایگاه قرآنی نزدیک به ۲۹ هزار کرسی تلاوت برپا شده و گزارشات این کرسی ها در سامانه بچه‌های مسجد ثبت گردیده است.

رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور اظهار کرد: سامانه ملی مسجد پایگاه قرآن در برخی از استان‌ها رونمایی شده و اطلاعات حدود سه هزار قاری قرآن که مقام ملی و بین المللی دارند در سامانه قابل دسترسی است.

حجت الاسلام خداداده با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه مسابقاتی قرآنی مدهامتان در هفته آینده گفت: این رویداد جزء چهار مسابقه بزرگ و فراگیر در کشور بوده و سابقه طولانی دارد. مسابقات در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود که همین موضوع به نشاط مسابقات افزوده است. امسال قریب به ۳۰۰ نفر از منتخبین استان‌ها که در مراحل مختلف استانی و شهرستانی آزمون دادند در سنندج با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مساجد ما ظرفیت خوبی در عرصه هنر‌های نمایشی دارند تاکید کرد: مساجد متولیان فرهنگ و هنر و خاستگاه فرهنگ و هنر انقلابی هستند. امیدواریم بتوانیم در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۸ اسفند جشنواره تئاتر شبستان را در تهران برگزار کنیم. آیین اختتامیه این رویداد  ۱۸ اسفند برگزار می‌شود و آدرس مساجد میزبان جشنواره نیز اطلاع رسانی می شود.

تئاتر شبستان می‌تواند در بازگشت هنر‌های نمایشی به ریل انقلاب موثر باشد 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت این جشنواره تصریح کرد: حضور و استقبال مسجدی‌ها برای انتقال مفاهیم متعالی و کار تربیتی که در قالب این گروه‌های نمایشی انجام می شود، می‌تواند ما را در بازگشت هنر‌های نمایشی به ریل انقلاب سوق دهد. اگر می‌خواهیم فضای برخی از هنر‌ها مخصوصا تئاتر سالم باشد، جملات، نمایشنامه ها، دیالوگ‌ها و افرادی که در این هنر فعالیت می‌کنند، همچنان سالم باقی بمانند باید پیوست‌های نظام توحیدی را در آن ببینیم. در میان تمام هنر‌ها، ادای دینی که هنر تئاتر به جامعه اسلامی و انقلابی کرده نه تنها کمتر نیست بلکه از بسیاری از هنر‌ها بیشتر است. خیلی از آفت‌های سینما هنوز دامن گیر تئاتر نشده است.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم استعداد‌هایی را از مساجد به جامعه هنری تحویل دهیم هرچند نگاه ما به تئاتر تربیتی است، چون نیاز امروز نوجوان و جوان ما این هنر‌ها است.

حجت الاسلام خداداده در بخش پرسش و پاسخ درباره کارگاه‌های قرآنی نیز گفت: در حال حاضر ۳۸۳۰ کانون روی اطلس مشخص است که امیدواریم تا قبل از ماه مبارک رمضان این تعداد به ۴هزار کانون برسد. در حال حاضر  ۲۱۲۵پایگاه شهری و ۱۷۰۵کانون روستایی در طرح مسجد پایگاه قرآنی حضور دارند.

وی در ادامه اشاره ای  به کانون‌های تخصصی خواهران داشت و اظهار کرد: ما در این کانون‌ها موضوعات تخصصی زن و خانواده را دنبال می‌کنیم. اصرار نداریم که در همه کانون‌ها فعال باشند، ارزش و‌ جایگاه زن براساس دیدگاه اسلام و رهبری تعیین شده و در برخی مساجد تلاش کردیم این ماموریت و گفتمان سازی را ایجاد کنیم که انشالا سال بعد هم تلاش داریم کنگره‌ای دراین زمینه برپا کنیم.