حضور داوران بین المللی در شانزدهمین دوره از مسابقات مدهامتان
حضور داوران بين المللي در شانزدهمين دوره از مسابقات مدهامتان

حضور داوران بین المللی در شانزدهمین دوره از مسابقات مدهامتان

مولوي از برگزاري شانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان به ميزباني استان کردستان خبر داد و گفت: اين دوره از مسابقات مدهامتان با حضور قاري پيشکسوت و داور بين المللي مسابقات قرآني، استاد حنيفي برگزار مي شود.
شناسه خبر : 60668 تاریخ انتشار : ۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۷

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کاون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «احسان مولوی» با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در روزهای ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه به میزبانی استان کردستان، اظهار کرد: دراین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان در بخش داوری   قاری  پیشکسوت و داور مسابقات بین المللی قرآن کریم، استاد «علی اکبر حنیفی» به عنوان رئیس هیئت داوران نیز حضور دارند. در این رقابت ها ۲۸۰ نفر از متسابقین برای کسب رتبه های برتر با یکدیگر رقابت می کنند .

 

دبیر شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان بیان کرد: درشانزدهمین دوره مسابقات در بخش برادران ۶۴ شرکت کننده (بالای ۱۶ سال) در رشته های قرائت ترتیل و حفظ کل و ۶۲ شرکت کننده در رشته های قرائت تحقیق و اذان حضور دارند. رشته های قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل و اذان برای گروه سنی (زیر ۱۶ سال) نیز در مجموع با حضور ۷۰ شرکت کننده برگزار می شود.

 

وی ابراز کرد: در بخش خواهران ۴۰  شرکت کننده در رشته های قرائت ترتیل (زیر ۱۶ سال) و حفظ کل (بالای ۱۶ سال) با یکدیر رقابت می کنند و در رشته  قرائت ترتیل (بالای ۱۶ سال) و قرائت تحقیق نیز ۴۰ شرکت کننده حضور دارند.

مولوی با اشاره به اسامی داوران این دوره از مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات هیأتی از داوران قرآنی مطرح و بنام  کشور حضور دارند  که در بخش برادران عبارتند از؛ استاد «مسعود وادی پور» به عنوان ناظر داوران، در رشته قرائت ترتیل و حفظ کل بالای(۱۶سال): «حسن ربیعیان» در صوت، «علی اکبر ملکشاهی» در لحن، «حسین اخوان اقدم» در وقف و ابتدا ، «عباس امام جمعه» در تجوید، «محمد مهدی بحرالعلوم » در صحت حفظ.

 

وی افزود: همچنین در رشته قرائت تحقیق و اذان (بالای ۱۶ سال) در خدمت اساتیدی از جمله «حامد ولی‌زاده » در صوت، «صالح اطهری فرد» در لحن، «سعید رحمانی » در وقف و ابتدا و «مهدی قره شیخلو» در زمینه تجوید خواهیم بود.   

                         

مولوی خاطرنشان کرد: رشته های قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل و اذان زیر ۱۶ سال را هم اساتیدی همچون«مجتبی محمد بیگی» صوت ، «مسعود نوری» لحن ، «مهدی پریزاد» وقف و ابتدا «کیوان حسینی» تجوید داوری می کنند.

 

وی در ادامه به معرفی داوران در بخش بانوان پرداخت و گفت: استاد «نسرین رضانیا» به عنوان ناظر داوران در این دوره از مسابقات حضور دارد. در رشته قرائت ترتیل و حفظ کل ( بالای ۱۶ سال) خانم ها «زهره مقدسی» صوت، «نجات صحاف» لحن، «هاجر حیدری» وقف و ابتدا «مرجانه تیاورانی» تجوید و« مریم سعیدی» صحت حفظ را داوری می کنند.

 

مولوی گفت: در رشته قرائت ترتیل و قرائت تحقیق (بالای ۱۶ سال) خواهران نیز استاد «زهرا بهاری» در صوت، « سمانه کوچکی» در لحن، «فاطمه پرویزی نصرت» در وقف و ابتدا ، و «معصومه عباسی نظری» در تجوید  داوری بین متسابقین را بر عهده دارند.