پویش ویژه کانون‌های منتخب طرح شهید اسداللهی برای استقبال از نیمه شعبان
پويش ويژه کانون‌هاي منتخب طرح شهيد اسداللهي براي استقبال از نيمه شعبان
در آستانه عید نیمه شعبان اجرا می شود؛

پویش ویژه کانون‌های منتخب طرح شهید اسداللهی برای استقبال از نیمه شعبان

مقدم گفت: عمليات فرهنگي «مسجد، کانون منتظران» در قالب پويشي ويژه و در آستانه عيد نيمه شعبان توسط کانون‌هاي منتخب طرح شهيد اسداللهي در سراسر کشور برگزار مي شود.
شناسه خبر : 60574 تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۳

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «مهدی مقدم» با اشاره به وعده حجت الاسلام خداداده - در اثنای رویداد ملی طرح شهید اسداللهی- از اجرای عملیات فرهنگی «مسجد، کانون منتظران» در آستانه فرارسیدن خجسته سالروز ولادت پرخیر و برکت صاحب العصروالزمان حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خبر داد.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اظهار کرد: پیرو مساعدت ویژه ریاست محترم ستاد، امسال همزمان با ایام مبارک نیمه شعبان، عملیات فرهنگی «مسجد، کانون منتظران» در محلات هدف طرح شهید اسداللهی در سراسر کشور برگزار می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد شور و نشاط مهدوی در این مناطق و آشنایی هر چه بیشتر مردم با فرهنگ انتظار برشمرد و افزود: این طرح در قالب پویش ملی و با محورهای مختلف از جمله «برگزاری کرسی تبیین معارف مهدوی (آزاد اندیشی و پرسش و پاسخ)» ، «برپایی مراسم احیای شب نیمه شعبان»، «برگزاری محفل مهدویت برای نوجوانان با حضور استاد» برگزار می شود.

«راه اندازی ایستگاه صلواتی»، « اهدای کارت تبریک نیمه شعبان» و « آذین بندی و آتش بازی» از دیگر محورهای این پویش است که مقدم به آنها اشاره کرد.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: با توجه به نوع طراحی صورت گرفته و تمرکز طرح بر مسئولیت سپاری به نوجوانان، پیش‌بینی می‌شود نوجوانان از سراسر کشور در این طرح مشارکت داشته باشند. در همین راستا تمهیدات محتوایی لازم برای اجرای طرح اندیشیده شده و یک بسته حمایتی جهت اجرا به کانون ها تخصیص داده شده است.

مقدم در ادامه با بیان شاخص‌های ارزیابی در این عملیات فرهنگی تصریح کرد: شاخص های ارزیابی این عملیات فرهنگی در سه محور کمی، کیفی و اثربخشی تعریف می شود که در محور کمی، مشارکت تعداد نوجوانان پیشران در برنامه‌های اجرا شده به همراه حجم برنامه های انجام شده مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی افزود: در محور کیفی عملیات، میزان ابتکار و خلاقیت ، ارتباط محتوایی برنامه‌ها با فرهنگ مهدویت و انتظار و میزان انسجام و همدلی بین نوجوانان مد نظر است. در بعد اثربخشی نیز شاخص هایی مانند بازخوردها از میزان شور و نشاط ایجاد شده در محلات و افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورت تحقق این شاخص ها، امتیاز ویژه ای به کانون ها تعلق می گیرد .

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در رابطه با نوع تقدیر از منتخبین این طرح خاطرنشان کرد: به سه برنامه برتر عملیات فرهنگی «مسجد، کانون منتظران» کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس اهدا می شود. علاوه بر این 20 جایزه دیگر نیز برای کانون های برتر مدنظر قرارگرفته است .