«اهل بهشت باشیم در پناه مهدی فاطمه» به دنبال تولید و بازنشر محتوای مهدوی در فضای مجازی است
«اهل بهشت باشيم در پناه مهدي فاطمه» به دنبال توليد و بازنشر محتواي مهدوي در فضاي مجازي است
در قالب پویش مردمی اجرا می شود؛

«اهل بهشت باشیم در پناه مهدی فاطمه» به دنبال تولید و بازنشر محتوای مهدوی در فضای مجازی است

پويش مردمي«اهل بهشت باشيم» تا نيمه شعبان از طريق سايت و پيام رسان هاي «بله»، «گپ»، «آي گپ» و تلگرام اجرا مي شود.
شناسه خبر : 60542 تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «مصطفی سروی» از اجرای هجدهمین دوره پویش مردمی «اهل بهشت باشیم» خبرداد و اظهار داشت: این پویش یک ختم قرآن دسته جمعی است که با همکاری کانون علامه طباطبایی(ره) کاشان و در قالب یک پویش ملی اجرا می‌شود. این هجدهمین دوره ختم دسته جمعی قرآن و پویش ملی اهل بهشت است که امسال با شعار «اهل بهشت باشیم در پناه مهدی فاطمه (عجل الله تعالی فرجه الشریف)» آن را اجرا می کنیم.

مجری پویش مردمی «اهل بهشت باشیم» تصریح کرد: قبل از این، پویش در قالب پیامک و تماس تلفنی انجام می‌شد اما با توجه به پیشرفت‌های روزافزون در عرصه تکنولوژی و فضای مجازی در حال حاضر از طریق سایت و ربات اجرا می شود و امکان شرکت در پویش از دو طریق مراجعه به سایت یا ربات آن وجود دارد. سایت پویش با همین نام در فضای مجازی در دسترس است و ربات آن هم در پیام رسان‌های «گپ»، «بله»، «آی گپ» و «تلگرام» فعال است.

وی در رابطه با نحوه شرکت در پویش گفت: علاقمندان با وارد شدن در سایت یا از طریق ربات، به اختیار و انتخاب خود برای تلاوت، جزء یا حزب قران یا صفحه قرآن دریافت می کنند. البته برای نوجوانان و دانش آموزان فقط ختم سوره توحید و ختم صلوات در نظر گرفته شده است.

این فعال فرهنگی با بیان این که پویش ملی «اهل بهشت باشیم» به شکل سنتی و در قالب جزءهای جداگانه قرآنی نیز در موسسات فرهنگی، هیئات، کانون های مساجد و ... اجرا می شود گفت: هدف از اجرای این پویش تولید و بازنشرمحتوا و کارهای مهدوی در فضای مجازی است.

وی عنوان کرد: محوریت کلی این پویش ختم قرآن است و از آنجایی که این ختم قرآن‌ها و ختم صلوات‌ها به نیت تعجیل در امر فرج انجام می شود با این کار به دنبال ایجاد پیوند بین قرآن و اهل بیت در زندگی هستیم. تاکنون ۲۷۶ ختم به صورت مجازی و از طریق سایت انجام شده اما با توجه به اینکه به شکل سنتی و حقیقی نیز جزءهای قرآن چاپ و در جعبه های ۳۰ عددی در موسسات مذهبی فرهگی، هیئات و ... توزیع می شود تعداد ختم‌های انجام شده بسیار فراتر از این است.

سروی گفت: پویش اهل بهشت باشیم یک پویش مردمی است و با کمک‌های مردمی و بانیان و خیران اجرا می شود. البته در کنار پویش برنامه های جانبی دیگری هم داریم مثل مسابقه «آخرین امید» که سوالات آن در سایت منتشر می شود. یا برپایی نشست های هم افزایی و همچنین ربات ویژه ای که به شکل اختصاصی برای کودکان پوسترهای مهدوی تولید می کند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: برای ربات یک بخش پوستر ویژه کودکان و نوجوانان طراحی شده که کودکان و نوجوانان به کمک آن یک عکس و یک جمله خطاب به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) انتخاب کرده و یک پوستر به شکل استوری می سازند. و می توانند در پویش اختصاصی خودشان تحت عنوان « من یار مهدی ام» شرکت کنند.

مهلت شرکت در پویش ملی «اهل بهشت باشیم در پناه مهدی فاطمه» تا نیمه شعبان است.