همه فعالیت های ما در کانون ها در خدمت نماز است
همه فعاليت هاي ما در کانون ها در خدمت نماز است
در گردهمایی مسئولان اقامه نماز حوزه های ستادی وزارت ارشاد مطرح شد؛

همه فعالیت های ما در کانون ها در خدمت نماز است

حجت الاسلام خداداده گفت: همه فعاليت هاي تربيتي، تشکيلاتي، رسانه اي و نمايشي ما در خدمت نماز است که بتوانيم جوانان و نوجوانان را با نماز آشنا کنيم
شناسه خبر : 60407 تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گردهمایی مسئولان اقامه نماز حوزه های ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بررسی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده در موضوع توسعه و ترویج فرهنگ نماز، برنامه های در دست اقدام در سال ۱۴۰۳ و تقدیر از فعال امر نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد امروز (شنبه 28 بهمن) به میزبانی این ستاد برگزار شد.

همه فعالیت های ما در خدمت نماز است

حجت الاسلام خداداده در این گردهمایی با تبریک اعیاد شعبانیه و اشاره به ارتباط فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد با نماز و نمازگزاران مسجد گفت: همه فعالیت های تربیتی، تشکیلاتی، رسانه ای و نمایشی ما در خدمت نماز است که انشاءالله بتوانیم در برنامه ریزی های خودمان به گونه ای جوانان و نوجوانان را با نماز آشنا کنیم که لذت نماز وبه خصوص نمازجماعت از دوران کودکی در آنها نهادینه شود.  

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورتصریح کرد: انشاءالله این وظیفه که خداوند برعهده تک تک بندگان خود گذاشته توسط ما ترویج شود و مروجان خوبی برای این امر مهم عبادی و الهی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: لحظه های نورانی نماز می طلبد تا جوانان و نوجوانان را با این فضای بسیار نورانی و لذت بخش آشنا کنیم و حضور شما دوستداران و همکاران موجب می شود که گام های بهتر و محکم تری در این عرصه برداریم.

اولین نشانه حکومت صالحان اقامه نماز است 

در ادامه حجت الاسلام «حمید رضا ارباب سلیمانی» دبیر ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آیه 41 سوره مبارکه حجر گفت: قرآن کریم می فرماید: " الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ...ِ" (کسانی که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم، نماز بر پا می‌دارند و زکات می‌دهند و ...). یعنی نشانه حکومت صالحان ۴ چیز است خداوند اولین نشانه را اقامه نماز معرفی کرده است. از سوی دیگر در روایات ما یکی از نشانه های بارز ایمان، امانتداری ذکر شده است. آنجا که امام صادق (ع) فرمودند: برای شناخت یک مومن به صداقت و امانتداری او نگاه کنید به رکوع و سجود طولانی افراد توجه نکنید. بلکه ببینید چقدر در امانت وفادار و در گفتار صادق است . راستگویی و امانتداری دو روی یک سکه است، راستگویی یعنی امانت در سخن گفتن و امانتداری یعنی راستی درعمل.

مشاور وزیر ارشاد تصریح کرد: برای ارزیابی فعالیت های خود در پایان سال باید ببینیم در حوزه نماز به عنوان یک خادم و امانتدار نماز به وظیفه خود عمل کردیم یا خیر. گاهی اوقات انسان عذرهایی را در زبان جاری می کند ولی در خلوت خود می داند که چه کرده است. لذا مهم است که در پایان سال ببینم آیا به رسالت خود در این حوزه عمل کردیم یا خیر؟ بنابراین باید مراقب اعمال و انجام وظایفی باشیم که به ما محول شده است.

«جشنواره نماز و نیایش از نگاه دوربین» اتفاق مبارکی بود

وی خاطر نشان کرد: خداوند در آیه ۵۸ سوره نساء می فرماید: "إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلی‌ أَهْلِها ... " یعنی خداوند فرمان می‌دهد که امانت ها را به صاحبانش بدهید و.. اگر ما در این جایگاه ها نتوانستیم امانتدار خوبی باشیم، حداقل کاری که می توانیم بکنیم این است که امانت را به صاحب امانت برگردانیم و بگوییم من توان انجام این رسالت را ندارم و آن را به فرد دیگری که از توانایی لازم برخودار است محول می کنم.

وی با بیان اینکه در سال جدید موفقیت های زیادی داشتیم اظهار کرد: یکی از این برنامه ها «جشنواره نماز و نیایش از نگاه دوربین» بود که در قم برگزار شد هنرمندان زیادی در این جشنواره مشارکت داشتند و یک برنامه فاخر و ارزشمند عرضه شد.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز در زنجان تصریح کرد:از وزارت ارشاد دراین اجلاس تقدیرشد. این مایه افتخار ماست اما تا رسیدن به قله فاصله زیادی داریم و باید تلاش بیشتری داشته باشیم. هر چند اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته اما باید توجه داشت که گاهی ظاهر کار ما پسندیده است اما آیا این کار زیبا مقبول درگاه الهی هم هست؟ لذا نیاز است که ما دائما کارهای خود را رصد کنیم که آیا این کارها مورد قبول خداوند است.

اولویت های اصلی وزارتخانه ها و سازمان ها موضوع نماز نیست

 وی تصریح کرد: سال آینده روزهای تعیین کننده ای است ما در کنار برنامه های وزارت خانه، موضوع انتخابات را در پیش داریم، هر کدام از ما باید به قدر توان خود در این زمینه تلاش کنیم و از گفتمان سازی و فضاسازی مثبت غافل نشویم تا در این جهت هم با ترویج فرهنگ نماز به دنبال تقویت نظام جمهوری اسلامی باشیم.

همچنین حجت الاسلام وحید مرادی، نماینده بنیاد ملی رایانه ای بر ادامه فعالیت ها در حوزه نماز تاکید کرد و گفت: متاسفانه اولویت های اصلی وزارتخانه ها و سازمان ها موضوع نماز نیست و آن را به عنوان یک امر فرعی و در حد ارائه یک گزارش می دانند.

محمد رضا علی مرادی نماینده سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این نشست گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی با شعار سرعت، دقت و صحت سعی درانعکاس اخبار نماز دارد. امسال ۴ هزار خبر در حوزه های نمازو مسجد منتشر کردیم.

در پایان این گردهمایی از فعال امر نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.