طرح «شهید اسداللهی» همزمان با نیمه شعبان در ۳۳۰ محله کشور آغاز می‌شود
طرح «شهيد اسداللهي» همزمان با نيمه شعبان در ۳۳۰ محله کشور آغاز مي‌شود
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در اختتامیه رویداد مسجدیِ «در مسیر»؛

طرح «شهید اسداللهی» همزمان با نیمه شعبان در ۳۳۰ محله کشور آغاز می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمين خداداده با بيان اينکه رويداد «در مسير» ثابت مي‌کند بچه‌هاي مسجد باانگيزه پاي کار ايستاده‌اند، گفت: طرح «شهيد اسداللهي» همزمان با نيمه شعبان در ۳۳۰ محله در سراسر کشور با محوريت مساجد آغاز مي‌شود.
شناسه خبر : 60380 تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۲۳
به گزارش ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، آیین اختتامیه طرح ملی «در مسیر» رویداد توانمندسازی مربیان بر مدار تربیت نوجوان پیشرانه امروز (جمعه، ۲۷ بهمن ماه) در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» در این آیین با تبریک ایام بابرکت شعبان المعظم، اظهار کرد: این حضور و دوره نشان می دهد هنوز بچه های مسجد پای کار ایستاده اند و با انگیزه و پیشتکار فعالیت اثرگذار مسجدی را دنبال می کنند.
 

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: اگر احیانا عقب ماندگی در عرصه کار تربیتی بوده باید در ادامه مسیر برطرف شود.

وی در ادامه خطاب به مدیران کانون های شرکت کننده در رویداد ملی «در مسیر»، تصریح کرد: در این دوره با هم تعامل کردید و ظرفیت های متقابل یکدیگر را شناختید، این هم‌افزایی و انتقال تجربه قطعا در ادامه مسیر به ما کمک می کند.

حجت الاسلام خداداده با اشاره به همزمانی رویداد در مسیر با اعیاد شعبانیه، بیان کرد: این تقارن زمانی و مکانی (حضور در خرم امام راحل) قطعاً برکات خاص خود را دارد و باید از آن نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی از آغاز اجرای طرح «شهید اسداللهی» همزمان با نیمه شعبان در ۳۳۰ محله در سطح کشور خبر داد و گفت: محلات هدف طرح آنهایی هستند که بیشتر پای کار انقلاب اند، نکته مهم آنکه باید هدف گذاری کنیم.

حجت الاسلام خداداده تأکید کرد: امسال شش هزار کانون تربیت محور، کار دانش آموزی انجام می دهند، چهار هزار کانون فرهنگی هنری هم مجری طرح هر مسجد پایگاه قرآنی شده اند و تلاش ستاد آن است از این حوضچه های تشکیل شده برای تحقق اهداف در عرصه های مختلف بهره بگیرد.

وی در پایان با اشاره به تقاضای مکرر بچه های مسجد برای دیدار با مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم آرزوی ۳۰ ساله بچه های مسجد محقق شود و دیداری اختصاصی با رهبری معظم انقلاب داشته باشند.

 
این گزارش می افزاید: «عاطفه خادمی» نیز در این آیین با بیان اینکه در تفکر اسلامی مسجد بی بدیل ترین پایگاه برای حکومتِ مردم‌ پایه است، گفت: بنابر فرموده مقام معظم رهبری، انسان انقلابی انسانی است فعال، پیشرو و اثرگذار.
 
زنان معروف حسینیه امام خمینی که عکسشان وایرال شد +تصاویر
 
مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید درک عمیق برای محلات برنامه ریزی شود، تأکید کرد: شما فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد باید ببینید چقدر فعال، پیشرو و اثرگذار هستید چون با این سه ویژگی می توان محلات انقلابی را محقق کرد.
 
«مهدی مقدم»، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور نیز در ادامه با بیان اینکه نخستین عملیات طرح «شهید اسداللهی» همزمان با نیمه شعبان آغاز می شود، گفت: بنا داریم با هم افزایی نهادهای مختلف اتفاقات خوبی را در کانون های فرهنگی هنری مساجد رقم بزنیم.
 
 
تاثیر مثبت ارزیابی شهرداران در تعامل با کانونهای مساجد/ پنجمین دوره رویداد بچه های مسجد برگزار می شود ::: بچه‌های مسجد

وی ادامه داد: مسجد و کانون فرهنگی هنری اگر فعال و محل رفت و آمد اقشار مختلف باشند، قطعا آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

مقدم با بیان اینکه کار تربیتی باید در مسجد و کانون مداوم و مستمر انجام شود، تصریح کرد: تبدیل مساجد به پایگاه قرآن به دلیل برخورداری از نورانیت و زلال وحی می تواند منشأ اتفاقات مبارک در مساجد شود.