اهمیت تربیت جوان و نوجوان و نحوه جذب آنها به مسجد با محوریت معنویت
اهميت تربيت جوان و نوجوان و نحوه جذب آنها به مسجد با محوريت معنويت
توسط هیئت اندیشه ورز کانون های مساجد در نجف بررسی می شود؛

اهمیت تربیت جوان و نوجوان و نحوه جذب آنها به مسجد با محوریت معنویت

خورشيدي گفت: هيئت انديشه ورز در نجف اشرف به مسئله مورد تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر موضوع تربيت جوان و نوجوان و نحوه جذب آنها به مسجد با محوريت معنويت مي پردازد.
شناسه خبر : 60353 تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «امیرحسین خورشیدی» در گفتگو با رادیو ایران و برنامه «به افق نور»، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهارکرد: دور دوم و هشتمین جلسه از سلسله نشست های هیئت اندیشه ورز این ستاد در جوار حرم امیرمومنان علی علیه السلام و به میزبانی مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) نجف اشرف در حال برگزاری است. این سلسله نشست ها حول محور تربیت جوان و نوجوان و نحوه جذب آنها به مساجد شکل گرفته و راه های مختلف جذب و مسایل گوناکون حوزه تربیتی را بررسی می کند که مربیان و ائمه جماعات در کانون های مساجد با آن مواجه هستند.

مدیرکل امورستادی و روابط عمومی و بین الملل ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به رونمایی کتاب «نظام تربیت توحیدی» در دفتر شورای فرهنگ عمومی گفت: اخیراً با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابی در بحث «تربیت نظام توحیدی» رونمایی شد که این کتاب خروجی و حاصل سلسله جلسات فصل اول هیئت اندیشه ورز کانون‌ها است.

خورشیدی تاکید کرد: این هیئت در نجف اشرف به مسئله مورد تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر موضوع تربیت جوان و نوجوان و نحوه جذب آنها به مسجد با محوریت معنویت می پردازد و از اساتید به نام حوزه از جمله «آیت الله رمضانی» و حجت الاسلام نهاوندی و همچنین اساتید مبرز نجف اشرف مانند حجت الاسلام والمسلمین «شیخ خالد نعمانی» (مشاور عالی نمایندگی مقام معظم رهبری در عراق) ، آیت الله سید مجتبی حسینی (نماینده مقام معظم رهبری در عراق) حجت الاسلام «محمدسعید النعمانی» (نماینده ویژه دانشگاه کوفه) و دیگر اساتید محترم برای حضور در نشست ها و بهره مندی از راهنمایی ها و نظرات ارزشمند و حکیمانه آنها دعوت شده است .

مشاور رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد یادآورشد: تا این لحظه نشست ها و جلسات خوبی بین علمای حوزه‌های علمیه ایران و عراق با محوریت تربیت جوان و نوجوان و با رویکرد تمدنی شکل گرفته است.

خورشیدی در ادامه با اشاره به آیین اختتامیه این دوره از نشست ها گفت: اختتامیه این دوره فردا (پنج شنه 26 بهمن) در مدرسه امام خمینی(ره) نجف برگزار می شود.

مدیرکل ستادی و امور بین الملل ستاد کانون های مساجد کشور یادآور شد: خروجی این مباحث تبدیل به دستورالعمل‌هایی برای مربیان و هسته های تربیتی می‌شود که در کانون‌های مساجد مشغول به کار هستند.