با کانون‌های مساجد ارتباط مستمر و موثر داریم
با کانون‌هاي مساجد ارتباط مستمر و موثر داريم
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی ؛

با کانون‌های مساجد ارتباط مستمر و موثر داریم

سميعي با بيان اينکه بخش سرود در سي‌ونهمين جشنواره موسيقي فجر بسيار فعال است، گفت: با ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در موضوع سرود ارتباط موثر و مستمر داريم.
شناسه خبر : 60257 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور؛ «امیرحسین سمیعی» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی درباره حضور گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد در سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: بخش سرود در سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بسیار فعال است و همه گروه های سرود فعال در تهران و شهرستان ها در این رویداد  حضور دارند و تعدادی از آنها بر اساس برنامه ریزی در جشنواره سرود فجر اجرا خواهند داشت.

 

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه سرود ارتباط مستمر داریم، تصریح کرد: ارتباط ما با این ستاد موثر است و تعاملات خوبی بین مرکز سرود دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه مراکزی که در حوزه سرود فعالیت دارند، برقرار است.

 

سمیعی در پاسخ  به این سئوال که دفتر موسیقی این وزارتخانه برای تقویت توان و ظرفیت گروه های سرود چه برنامه ای دارد؟ گفت: نگاه ما به سرود، رویکرد موسیقی آکادمیک است و در این دوره تلاش می کنیم سرود را خیلی علمی تر و جدی تر و در حد اعلای آواز دسته جمعی برسانیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: منظور از نگاه آکادمیک و علمی، نگاه کلان راهبردی است، نه اینکه همه گروه ها را به انجام کار آکادمیک سوق دهیم. همانطور که می دانید اغلب  گروه های سرود خودجوش و مردمی هستند و ما این موضوع  را درک می کنیم؛ در همین راستا در نگاه راهبردی می خواهیم بر تن  این  گروه های خودجوش لباسی در قواره علمی بپوشانیم.