ایجاد یک سامانه جامع برای ارایه خدمات و محتوا به بچه های مسجد
ايجاد يک سامانه جامع براي ارايه خدمات و محتوا به بچه هاي مسجد
در راستای هویت بخشی به کانون های مساجد انجام می شود:

ایجاد یک سامانه جامع برای ارایه خدمات و محتوا به بچه های مسجد

معاون سازماندهي و شبکه سازي ستاد کانون‌هاي مساجد گفت: با ايجاد سامانه جامع انگيزشي و خدماتي، زمينه ارائه حداقل ۱۲ نوع خدمت متنوع و جذاب براي اعضا و فعالان کانون هاي مساجد فراهم مي شود.
شناسه خبر : 60243 تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «محمدتقی محمدیان» با اشاره به لزوم تلاش برای جذب حداکثری نوجوانان برای حضور موثر در مساجد و فعالیت فرهنگی هنری در کانون ها، گفت: رویکرد جدی ستاد در دوره حاضر ایجاد یک سامانه جامع شامل پلتفرم کاربرپسند و سهل الوصول برای ارایه خدمات و محتوا به بچه های مسجد است.

 

وی ادامه داد: این سامانه در حال طراحی و راه اندازی است که امیدواریم به زودی در دسترس بچه های مسجد قرار گیرد و با توکل به خدا با آغاز به کار این سامانه، زمینه ارائه حداقل ۱۲ نوع خدمت متنوع و جذاب برای اعضا و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد فراهم می شود.

 

معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: پس از بررسی نظام مسائل ستاد و کانون‌ها، یکی از معضلات جدی ما کمرنگ شدن هویت و جایگاه کانون‌ها و ستاد در سپهر فرهنگی کشور تشخیص داده شد، از این‌رو هویت آفرینی به عنوان یک رویکرد جدی در دوره جدید همواره مد نظر بوده است. برگزاری برخی رویدادهای جریان آفرین ملی تدبیری بود که امسال همسنگران بچه های مسجد برای بازگشت دوباره کانون‌ها به عرصه فعالیت‌های فرهنگی به کار بستند.

 

وی ادامه داد: برنامه هایی از قبیل «مسجد؛ کانون نشاط» ، «مسجد؛ پایگاه قرآن» ، «کنگره ملی فعالان خواهر کانونهای فرهنگی هنری مساجد» و «سلسله برنامه های ۱۸ اسفند» در روزهای پیش رو از این جمله اند.

 

محمدیان با اشاره به لزوم «صیانت»، «ارتقاء» و«بهسازی» شبکه نورانی بچه‌های مسجد گفت: احیای شبکه نورانی بچه های مسجد و ایجاد موج عضوگیری با عنوان «یاوران مسجد» به جهت جوان سازی و پایین آوردن میانگین سنی اعضای کانون‌ها و افزایش تعاملات و هم افزایی کانون های مساجد با نهاد خانواده و سایر نهادهای فرهنگی در دستور کار قرار دارد. در همین راستا طرح ملی «باشگاه بچه های مسجد» آغاز شده و تا ۱۱ اسفند سال جاری ادامه می یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: فعالان مساجد می توانند از طریق ثبت نام اعضاء در سامانه بچه های مسجد، تکمیل مشخصات فردی اعضا و تکمیل کادر و ارکان کانون در این طرح شرکت کنند.