کانون های مساجد سرمایه عظیم حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است
کانون هاي مساجد سرمايه عظيم حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامي است

کانون های مساجد سرمایه عظیم حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است

سالاري گفت: در موضوع تامين نيرو و سرمايه هاي انساني، منبعي مبارک تر و قابل اعتمادتر از مسجد سراغ نداريم. اما متاسفانه اين ظرفيت گاه مورد غفلت قرار مي گيرد.
شناسه خبر : 60049 تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۱

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمود سالاری» اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد سرمایه عظیم و به اصطلاح چاه نفت حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است و ما در لایه های مختلف انقلاب نتوانستیم این ظرفیت را بشناسیم و بشناسانیم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: واقعیت این است که ما منبع الهی بالاتر از مسجد نداریم و در موضوع تامین نیرو و سرمایه های انسانی، منبعی مبارک تر و قابل اعتمادتر از مسجد سراغ نداریم. اما متاسفانه این ظرفیت گاه مورد غفلت قرار می گیرد.

وی با اشاره به گستره جغرافیایی کانون های مساجد در سطح کشور و فعالیت 26 هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر ایران گفت: این ظرفیت عظیم 26 هزار کانون می تواند ما را در مقابل هر تهاجم فرهنگی واکسینه کند. اما به شرط این که بتوانیم از این ظرفیت به خوبی و به شکل صحیح استفاده کنیم.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت مدرسه تئاتر شبستان در کانون های مساجد، موضوع احیای نمایش و تئاتر در مساجد را امری خطیر برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به اندازه بضاعت مان در وزارت ارشاد به این جریان و تداوم آن کمک کنیم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتظار ما این است که مجموعه مدرسه و همچنین جشنواره تئاتر شبستان به یک رویداد جاری و ساری در جامعه تبدیل شود و حتی فراتر از رویداد بودن، به یک روند تبدیل گردد و برای تحقق این مسئله کمک می کنیم.