مردم نقش اثرگذاری در عمران و آبادانی مساجد دارند
مردم نقش اثرگذاري در عمران و آباداني مساجد دارند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

مردم نقش اثرگذاری در عمران و آبادانی مساجد دارند

حجت الاسلام کرمي با اشاره به وجود ۱۴۷۲ باب مسجد در استان زنجان، گفت: مديريت مسجد به دست مردم به رونق و آباداني مساجد منتج مي شود.
شناسه خبر : 60003 تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در طرح چهره به چهره مدیران دستگاه های اجرای با مردم در مسجد المهدی زنجان با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی نعمتی در دست ماست که باید قدردان آن بود.

 

وی حفاظت و حراست از نعمت انقلاب و جبران این نعمت را از وظایف ملت خواند و افزود: باید حقی که این انقلاب و خون شهدا که بر گردن ملت ایران است با حضور در صحنه جبران کرد.

 

حجت الاسلام کرمی از راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات به عنوان دو رویداد مهم پیشروی مردم برای جبران حق انقلاب اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی موجب افزایش اقتدار نظام می شود چرا که تمام دنیا به این انقلاب چشم دوخته اند، اقتداری که در پی این حضور گسترده در کشور ایجاد می کند، تضمین کننده امنیت ما خواهد بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به انتخابات و ضرورت حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای اشاره کرد و افزود: دعوت از خانواده ها و عموم مردم برای حضور در انتخابات وظیفه و تکلیف همه ما در جبران حق انقلاب است.

 

وی با یادآوری اینکه منکر مشکلات مردم نیستیم، تصریح کرد: افراد گله مند هم دلسوز این انقلاب هستند، برای انقلاب زحمت کشیده اند ولی باید بدانیم اکنون زمان گله کندی نیست زمان حضور در صحنه و پای صندوق های رای است.

 

حجت الاسلام کرمی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد مساجد استان را ۱۴۷۲ باب و تعداد امامزاده ها را ۱۳۱ باب خواند و گفت: مدیریت تمام مساجد با اوقاف نیست بلکه ستاد کانون های مساجد، تبلیغات اسلامی، سپاه و... از دیگر متولیان مسجد به شمار می روند.

 

وی به گله برخی از اهالی از اینکه مسجد متولی ندارد اشاره کرد و افزود: در کشور بیش از ۷۰ هزار مسجد وجود دارد و دولت قادر به مدیریت آن نیست، آبادانی و مدیریت مساجد با مردم است، رونق مسجد با حضور و مدیریت مردم محقق می شود.

 

به گفته حجت الاسلام کرمی، هیچ موسسه و خیریه ای در دنیا سراغ ندارید که بدون نظارت اداره شود، از اینرو اوقاف براساس قانون بخشی از نظارت مسجد را برعهده دارد. 

 

وی با یادآوری اینکه متاسفانه اعتباری برای نگهداری مسجد در اختیار این مجموعه قرار ندارد، گفت: مساجدی که دارای درآمد هستند پررونق ترند از اینرو در ساخت مساجد باید زیرساخت درآمدزایی برای مسجد پیش بینی شود. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان به طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح آماده است ولی برای اجرای آن ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و درآمد حاصل از نذورات این امامزاده صرف نگهداری، هزینه های جاری و برنامه های فرهنگی می شود.