کانون های تخصصی خواهران در طرح ملی «طوبی» مشارکت می کنند
کانون هاي تخصصي خواهران در طرح ملي «طوبي» مشارکت مي کنند

کانون های تخصصی خواهران در طرح ملی «طوبی» مشارکت می کنند

امامي گفت: معتقدم بانوان فعال درکانون هاي مساجد با مشارکت تعامل گرا در اين طرح مي توانند به دستياران خانواده، مسجد و مدرسه در حوزه عفاف و حجاب تبديل شوند.
شناسه خبر : 59968 تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، نشست همکاری و هم افزایی این ستاد با شورای فرهنگی عمومی کشور در رابطه با موضوع عفاف و حجاب در قالب طرح ملی«طوبی» دقایقی قبل در محل این ستاد برگزار شد.   

در این نشست «سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور، «حجت الاسلام کمال خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری کشور، «محمدحسین زمان وزیری» مجری طرح ملی «طوبی»، خانم دکتر «مهتاب رضیئی» دبیرقرارگاه پایداری خانواده شورای فرهنگ عمومی و خانم «برومندپور» عضو شورای راهبری کانون های تخصصی خواهران مساجد حضور داشتند.

«سید مجید امامی» دراین نشست اظهارکرد: طرح ملی «طوبی» طرح مرجع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی کشور برای تربیت مربی زیست عفیفانه است، آن هم در شرایطی که گره شناختی و چالش‌های شناختی در نسل نوجوان و جوان نسبت به فضیلت های زیست عفیفانه و جایگاه زن در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور گفت: این‌ چالش ها را الزاماً با شرایط توده وار و روش‌های تبلیغی و ترویجی عادی نمی‌شود جبران کرد. ما نیازمند مربیان و «انسان رسانه‌هایی»هستیم که خودشان عمیقاً مسلط به پاسخگویی به شبهات موجود بوده و توانمندی و مهارت‌های ارتباط با دختران نوجوان را دارا باشند.

وی خاطرنشان کرد: دختران نوجوان شبکه نیازها، مطالبات، فرصت‌ها و تهدیدهای بسیار تخصصی خاصی دارند که طرح طوبی در پاسخ به این موضوع به دنبال تربیت یک لشکر توانمند است.

 

امامی تاکید کرد: بهترین امکان برای ما در این عرصه فعالان و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بخصوص بانوان فعال در این کانون‌ها هستند. معتقدم بانوان فعال در کانون های مساجد با مشارکت تعامل گرا در این طرح آموزشی می توانند فعالیت‌هایی با کیفیت فوق بالا در عرصه زیست عفیفانه و ترویج حجاب و مقابله با شبهات در این حوزه داشته باشند و به دستیاران خانواده، مسجد و مدرسه در حوزه عفاف و حجاب تبدیل شوند.