تقویت کانون‌های فرهنگی هنری، رویکرد وزارت فرهنگ برای بازگشت به مسجد است
تقويت کانون‌هاي فرهنگي هنري، رويکرد وزارت فرهنگ براي بازگشت به مسجد است
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛

تقویت کانون‌های فرهنگی هنری، رویکرد وزارت فرهنگ برای بازگشت به مسجد است

هاشمي تقويت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد را گامي موثر در تحقق نهضت بازگشت به مسجد دانست و گفت: برنامه‌هاي جديد کانون‌ها همچون تأسيس کانون‌هاي تخصصي خواهران و فعاليت‌هاي تشکيلاتي به رونق مساجد کمک مي‌کند.
شناسه خبر : 59950 تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به نقل ازخبرگزاری شبستان «سیدمحمد هاشمی»  اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد را گامی در جهت تحقق نهضت بازگشت به مسجد دانست و اظهار کرد: پیگیری مسئله تامین بودجه های لازم برای کانون های فرهنگی هنری مساجد امسال و سال آینده یکی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همواره در عملیات ها و برنامه های مختلف فرهنگی محوریت قرار گرفتن مسجد مطالبه  و خواسته ما بوده است، تصریح کرد: برنامه های جدید و به روز کانون های فرهنگی هنری مساجد همانند تاسیس کانون های تخصصی خواهران و فعالیت های تشکیلاتی یکی از رویکردها موثر و بدیع بوده است که می تواند موجب رونق مساجد شود.

وی با اشاره به ظرفیت ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در کشور در جذاب سازی مساجد، ابراز کرد: مسجد پایگاه اصلی و از هسته های مهم اجتماعی، محل رجوع و مامن خانواده ها محسوب می شود و می تواند استعدادهای فرهنگی، اجتماعی، علمی و هنری جامعه را جذب و جلب و هدایت نماید و با کادرسازی آنها را به نیروهای موثر برای آینده نظام تبدیل کند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم تلاش برای پیوند «مسجد، مدرسه وخانواده» تاکید و خاطرنشان کرد: ارتباط مستحکم این سه ضلع یعنی مسجد، مدرسه و خانواده می تواند منجر به عملیات مهم هماهنگ و چندبُعدی در سطح محله شود.