مسجد نماینده انقلاب و شعبه گفتمانی انقلاب در هر محله است/ امام خمینی (ره) یک استثنا در زنجیره مرجعیت شیعی بود
مسجد نماينده انقلاب و شعبه گفتماني انقلاب در هر محله است/ امام خميني (ره) يک استثنا در زنجيره مرجعيت شيعي بود
در نشست هم افزایی اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر عنوان شد؛

مسجد نماینده انقلاب و شعبه گفتمانی انقلاب در هر محله است/ امام خمینی (ره) یک استثنا در زنجیره مرجعیت شیعی بود

دکتر قنبري با اشاره به جايگاه و اهميت عملکرد سلسله مرجعيت شيعي در طول تاريخ، امام خميني (ره) را يک استثنا در زنجيره مرجعيت شيعي دانست.
شناسه خبر : 59880 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، نشست هم افزایی و هماهنگی اعضای کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد گراميداشت دهه فجر پیش ازظهر امروز (چهارشنبه ۱۱ بهمن) با حضور دکتر «حشمت الله قنبری» رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام خداداده ، رئیس کمیته مساجد و نمایندگان سازمان ها و نهادهای عضو این کمیته در محل این ستاد برگزار شد.

در ابتدای نشست نمایندگان مجمع جهانی اهل بیت، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و بسیج مساجد در رابطه با برنامه ها و اقدامات پیش بینی شده برای ایام الله دهه فجر گزارش هایی ارائه کردند.

در ادامه دکتر «حشمت الله قنبری» ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهارکرد : همه کارهایی که در مجموعه کمیته های ۳۰ گانه دهه فجر انجام می شود وظایفی است که در تمام طول سال هم باید انجام شود. اصولا فلسفه تشکیل دولت همین ارائه خدمت و انجام همین امور است.

وی افزود: هر دولتی در هر جایی از این جهان با مجموعه ای از عملکردها و اقدامات، موفقیت یا ناکارآمدی خود را اثبات می کند و این اختصاص به حکومت اسلامی یا غیر اسلامی و سکولار و ...  ندارد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: خداوند متعال اینگونه مقدر کرده است که هر کس به هر میزانی که تلاش کند نتیجه و ثمره این تلاش را می بیند و این مسئله ارتباطی به مسلمان و مومن بودن یا نبودن فرد ندارد. فرد لائیک و کافر هم اگر تلاش کند نتیجه کار و تلاش خود را می بیند.

قنبری با بیان این نکته که نباید عملکردها و اقدامات دستگاه ها را دستاورد انقلاب بدانیم و بنامیم، گفت : اصل این کار یعنی ارائه گزارش عملکرد، امری درست و صحیح است که باید باشد و اطلاع مردم از این موضوع باعث امیدواری آنها می شود. اما دستاورد انقلاب ، این کارها نیست.

امام خمینی (ره) یک استثنا در زنجیره مرجعیت شیعی بود

وی خاطر نشان کرد: نسل امروز یک نسل بسیار محاسبه گر و بسیار باهوش است. نسلی که هیچ یک از وقایع انقلاب و سال های اولیه انقلاب را درک نکرده فقط شنیده است‌. اما چه روایتی را و چگونه شنیده است ؟ بخشی از آسیب هایی که امروز در سطح جامعه داریم برای این است که ما نتوانستیم امام را و انقلاب امام را به نسل بعد از انقلاب بشناسانیم. نتوانستیم بگوییم امام خمینی کیست؟ چون خود ما هم تنها شأنی از شئون امام را شناختیم.

رییس ستاد مرکزی دهه فجر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و اهمیت عملکرد سلسله مرجعیت شیعی در طول تاریخ، امام خمینی (ره) را یک استثنا در زنجیره مرجعیت شیعی دانست و گفت: امام از جامعیتی برخوردار بود که دیگر مراجع چنین جامعیتی نداشتند. امام روزی که شروع کرد تنها بود اما روزی که به ایران باز می گشت بیش از 35 میلیون نفر چشم به او دوخته بودند تا بدانند او کیست؟ او کسی بود که تمام نظام برآمده از استعمارگران جهان را زیرو زبر کرد.

انقلاب نیاز به تبیین دارد نه نیازبه توجیه

دکتر قنبری ادامه داد: امروز جریان حزب اللهی شیعی در دنیا شکل گرفته و روز به روز گسترده تر و پرتون تر می شود. امروز نظام سلطه در دنیا تحقیر می شود. این در کنار پرورش تهرانی مقدم ها، حاج قاسم ها و ... بخشی از دستاوردهای انقلاب است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین گفت: انقلاب نیاز به تبیین دارد نه نیاز به توجیه. تبیین یعنی اسرار و لایه های پنهان و مغفول مانده انقلاب را برای مردم بگوییم تا امیدوار شوند. ما در بیان این موارد گرفتاری داریم. اینکه دیروز دشمنان انقلاب اسلامی چه کسانی بودند و امروز دشمن ما کیست؟ دیروز به اصطلاح ابرقدرت های آن دوران دشمن ما بودند. امروز دشمن ما نظام سلطه ای است که در دنیا خوار و خفیف شده است. اپوزیسیون انقلاب در آن دوران چه شخصیت هایی بودند امروز چه کسانی هستند؟

رییس ستاد مرکزی دهه فجر در پایان سخنان خود تصریح کرد: در روز 12 بهمن در اغلب مراکز مثل کلیساها، مدارس و ... شاهد به صدا درآمدن ناقوس ها، زنگ ها و صدای سوت قطارها  و ... هستیم اما در مساجد هیچ رویدادی اتفاق نمی افتد در حالی که انقلاب از مسجد پا گرفت و با مساجد حفظ شد. امسال کاری آماده شده تا در روز 12 بهمن از ماذنه های مساج پخش شود. موضوع دوم مسئله گرامیداشت چهلم شهدای ترور کرمان است که مقرر شده در شب 22 بهمن همراه با بانگ الله اکبر مراسم یادبود شهدای کرمان نیز برگزار شود.

مسجد نماینده انقلاب و شعبه گفتمانی انقلاب در هر محله است

حجت الاسلام خداداده نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مسجد و موضوعات مربوط به مسجد در نظام توحیدی اظهارکرد: مبانی و مسایل حوزه مسجد بسیار ظریف و دقیق است. چرا که مسجد نماینده انقلاب و شعبه گفتمانی انقلاب در هر محله است .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات رییس محترم ستاد دهه فجر جناب آقای قنبری هر دو موضوع پیشنهادی ایشان در رابطه با اعلام لحظه ورود حضرت امام به کشور از مأذنه مساجد در روز 12 بهمن و برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای کرمان در شب 21 بهمن همراه با بانگ الله اکبر اجرا می شود.