با گسترش حکمرانی قرآنی در پی تحقق آرمان تمدن‌نوین اسلامی هستیم/ 4 هزار کانون در 4 هزار مسجد، کار تشکیلاتی قرآنی انجام می دهند
با گسترش حکمراني قرآني در پي تحقق آرمان تمدن‌نوين اسلامي هستيم/ 4 هزار کانون در 4 هزار مسجد، کار تشکيلاتي قرآني انجام مي دهند

با گسترش حکمرانی قرآنی در پی تحقق آرمان تمدن‌نوین اسلامی هستیم/ 4 هزار کانون در 4 هزار مسجد، کار تشکیلاتی قرآنی انجام می دهند

حجت الاسلام خداداده گفت:منظور از 4 هزار «مسجد پايگاه قرآني» اين است که 4 هزار کانون در 4 هزار مسجد، کار تشکيلاتي قرآني انجام مي دهند.
شناسه خبر : 59737 تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۲

 

 به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه رونمایی از ۱۴ کلان‌طرح قرآنی در جمع خبرنگاران‌گفت: ما در آستانه دو بازه تاریخی مهم هستیم، یکی آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی که آغاز دولت و نظام‌قرآنی در کشور است و دیگری در آستانه عید سعید مبعث که عید بعثت پیامبر عظیم‌الشان و آغاز نزول تدریجی قرآن‌کریم است.

وی با بیان این مطلب اظهارکرد: این‌ دو مناسبت‌ باعث شد ۱۴ طرح ابتکاری مانند طرح بشری که بر اساس آن ۱۴ هزار مربی قرآنی در سراسر کشور تربیت کردیم را رونمایی کنیم.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از دیگر طرح‌ها می توان به موضوع مرکز ملی ترجمه قرآن‌کریم‌، ایجاد 4 هزار مسجد پایگاه قرآن، حمایت از اصحاب قرآن و عضویت ۱۲ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر و ... اشاره کرد.

اسماعیلی گفت: ما ۴ هزار پایگاه قرآنی در مساجد را با همت همکارانمان در کانون‌های مساجد افتتاح‌ کردیم. یعنی۴ هزار پایگاه آموزش و تلاوت قرآن امروز در اختیار شبکه عمومی جامعه قرار دارد و همکاران بنده هدف‌گذاری کردند‌ که سال آینده در همین ایام بتوانند این عدد را به ۱۴ هزار پایگاه برسانند.

وی ادامه داد: جامعه قرآنی جامعه‌ای است که اکثریت قاطع مردم‌عامل به دستورات قرآنی باشند و جامعه‌ای که در آن محور همه چیز اخلاق، ایثار، فداکاری و انجام واجبات الهی است. با‌ گسترش حکمرانی قرآنی در پی تحقق آرمان تمدن‌نوین اسلامی هستیم.

علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: رهبر انقلاب در دیدارهای رمضانی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر مسئله تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی تاکید تصریحی داشتند. و امروز به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد، ۴ هزار مسجد در سراسر کشور تبدیل به پایگاه های قرآنی شده است.

در ادامه حجت الاسلام خداداده، رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در این باره تصریح کرد: در ساعات اولیه پس از دیدار جامعه قرآنی با رهبر انقلاب، فراخوانی به کانون های مساجد ارسال شد و مدیران کانون ها در گام اول، به این مطالبه ی رهبری لبیک گفتند.

وی افزود: 4 هزار مسجد پایگاه قرآن، به این معنا نیست که امروز فعالیت های قرآنی در 4 هزار مسجد در کشور انجام می شود بلکه منظور این است که 4 هزار کانون در 4 هزار مسجد، کار تشکیلاتی قرآنی انجام می دهند.

رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور خاطرنشان کرد: در سال آینده با توجه به ظرفیت های موجود در کانون های مساجد کشور، این شبکه تشکیلاتی را افزایش می دهیم.