نهضت بازگشت به مسجد را به صورت جدی دنبال می کنیم
نهضت بازگشت به مسجد را به صورت جدي دنبال مي کنيم
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد؛

نهضت بازگشت به مسجد را به صورت جدی دنبال می کنیم

حجت الاسلام خداداده در اجلاس مديران ستادي و استاني کانون هاي مساجد کشور گفت؛
شناسه خبر : 59542 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام خداداده در اجلاس مدیران ستادی و استانی کانون های مساجد اظهار کرد: امسال در دولت سیزدهم و با توجه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتفاقات خوبی برای کانون های مساجد رخ داد اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

 رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت : بودجه عملیاتی ما قریب به ۷۰ میلیارد تومان بود که با تدبیر وزیرمحنرم این مبلغ افزایش یافته است.

وی افزود: امسال بودجه مصوب ما قریب به ۲۵۰ میلیارد بوده است که در ادبیات بودجه ریزی یک توجه ویژه است، اما این بودجه برای ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری، بودجه قابل ملاحظه ای نیست و امیدواریم شاهد حمایت بیشتر باشیم تا بتوانبم  قدم به قدم زیرساخت‌ها را تقویت کنیم. 

حجت الاسلام خداداده افزود: لایحه تبدیل ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به نهاد عمومی در هیئت دولت تصویب شد و در حال حاضر در نوبت تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار دارد.  

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: نوجوانان پیشران در مسجد، نهضت بازگشت به مسجد و حضور کادر نوجوان در مساجد و مسائل کانون‌های تربیت محور جزو اولویت های ما است و پیگیری می کنیم.

 

در ادامه محمدتقی محمدیان با بیان این که ماموریت کانون های مساجد یک ماموریت تمدنی، پیوسته و ماندگار است، خاطرنشان کرد: امسال برای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سال اتفاقات فرخنده و درخشانی بود. 

 

مدیرکل امور استان های ستاد کانون  های مساجد گفت: تمرکز این اجلاس بر بررسی برنامه های سال 1403 و همچنین کارویژه ها و ماموریت های پیش روی کانون های مساجد است. 

 

محمدیان با بیان این که در طرح مسجد پایگاه قران به دنبال رقم زدن یک ماموریت فراگیر قرانی در کشور هستیم،  خاطرنشان  کرد: تلاش کنبم سال 1403 طلیعه اقدامات نورانی، خلاقانه و مبتکرانه بچه های مسجد در فضای کشور باشد.

 

بنابراین گزارش خورشیدی معاون ساماندهی ستاد نیز در ادامه اجلاس با اشاره به اقدامات انجام شده در این معاونت تصریح کرد: در 6 ماهه ائل سال جاری بیش از 70 هزار نفر به اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد افزوده شده است. 

 

وی خاطرنشان کرد: برای هویت بخشی به کانون ها از طریق ثبت شناسه ملی ، دستورالعمل معینی تدوین شده است. 

معاون ساماندهی  ستاد کانون های مساجد با اعلام آغاز رویداد باشگاه بچه های مسجد از 7 دی ، از فراهم شدن امکان عضویت اتباع خارجی در سامانه بچه های مسجد خبر داد. 

مهدی مقدم معاون فرهنگی هنری ستاد نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: ما مامور به حفظ ساختار و انسجام تشکیلاتی ستاد مساجد هستیم. در این راستا امنتظار داریم در سطح استان ها این رویکرد محقق شود. 

 

مقدم ادامه داد: باید به گونه ای عمل کنیم که همه استان ها خود را نسبت به فعالیت های سایرین و بخش های دیگر مسئول بدانند.