نخستین نشست کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب
نخستین نشست کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب

نخستین نشست کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب

نخستین نشست کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی قم و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی برگزار شد.
شناسه خبر : 873651 تاریخ انتشار : ۸ دی ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، نخستین نشست «کارگروه مساجد» ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امروز(یکشنبه 7دی) در محل کانون های مساجد قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی دبیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد قم در این نشست با اشاره به هم افزایی نهادهای مختلف برای حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: مساجد و ائمه جماعات در این زمینه باید نقش تبلیغی خود را در دهه فجر ایفا کنند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد قم و رییس کارگروه مساجد  افزود: اولین سال از گام دوم انقلاب است و باید رنگ و بوی دیگری داشته باشد و بعد از دهه فجر نیز بحث انتخابات را داریم که باید با فعالیت گسترده در انتخابات شاهد حضور حداکثری مردم باشیم چون رهبر معظم انقلاب فرموده اند حتی کسانی که مرا قبول ندارند پای صندوق های رأی بیایند.

 

خنجوکی مسؤول بخش ارتباطات ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد قم در تشریح برنامه های این ستاد در ایام دهه فجر گفت: ما ده برنامه ویژه در ده مسجد شاخص در هر شب خواهیم داشت.

 

 در ادامه این نشست آقای عرب پور نماینده ستاد اقامه نماز استان قم در ارتباط با برنامه های فرهنگی و هنری مساجد در ایام دهه فجر تصریح کرد: لازم است جامعه هدف برنامه های فرهنگی مساجد کودکان و نوجوانان باشند.

 

حجت الاسلام رحیم اهرمی مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در بخش دیگری از این نشست راه اندازی تریبون آزاد در مساجد در ایام دهه فجر را یکی از فعالیت های مناسب دانست و برلزوم حضور مسؤولین در مساجد در این ایام تأکید کرد.

 

حجت الاسلام حسینی عضو ستاد اقامه نماز جمعه قم از راه اندازی واحد مشاوره کتاب خوب و تریبون تبیین در مصلی قدس خبرداد و گفت: این برنامه می‌ تواند در ایام دهه فجر در مساجد شاخص قم ادامه پیدا کند.

 

حجت الاسلام علی فاتح مسؤول خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران در تشریح فعالیت های این نهاد بزرگ فرهنگی در ایام دهه فجر، از برپایی نمایشگاه انقلاب اسلامی و مهدویت و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی خبرداد.

 

در ادامه این جلسه آقای رحمانی نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به لزوم استفاده از فضای معنوی دهه فجر در مساجد تأکید کرد: وصیت نامه و ایده های فرهنگی شهدا در بین مردم ترویج شود.

 

پایان بخش این نشست سخنان حجت الاسلام عابدین دلدار بود که این کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تشریح برنامه های فرهنگی این اداره کل گفت: برپایی خیمه های معرفت،پزشک رایگان و پخش محصولات فرهنگی انقلابی در بقاع متبرکه از جمله برنامه های این ایام محسوب می‌ شود.

 

یادآور می‌ شود؛ دومین نشست کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روز(یکشنبه 14دی) در محل کانون های مساجد قم برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ 414