مهمترین رسالت در کانون های مساجد تربیت نیروهای انقلابی است
مهمترين رسالت در کانون هاي مساجد تربيت نيروهاي انقلابي است
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان :

مهمترین رسالت در کانون های مساجد تربیت نیروهای انقلابی است

حقيقت گفت: مهمترين رسالت در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد تربيت نيروهاي انقلابي است و براي اين رسالت کار جهادي لازم است.
شناسه خبر : 59359 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ «محمد امین حقیقت» در جلسه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود با بیان اینکه مهمترین رسالت در کانون های فرهنگی هنری مساجد تربیت نیروهای انقلابی است و برای این رسالت کار جهادی لازم است،بیان کرد:مساجد صرفا عبادتگاه نیست و تمام تلاش خود را باید کنیم تا کارکرد واقعی مسجد احیا شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه خدمت به مسجد یک مسیر با اهمیت و با ارزش و به نوعی یک اقدام جهادی است. افزود: مدیران کانون های مساجد برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی تلاش میکنند و این یک توفیق بزرگ است.

 

وی با بیان اینکه اصیل ترین شیوه برای هدایت انسان ها مذهب است،گفت: مساجد محور اصلی مذهب است و  فعالیت هایی که در مساجد با همکاری نهاد ها و تشکل های مختلف برگزار می شود نیز در راستای خدمت به اسلام و تشیع است.

 

حقیقت در ادامه به اهمیت جذب بیشتر کودکان و نوجوانان در مساجد اشاره کرد و تصریح کرد: مهمترین ضرورت فعالیت ها در مساجد حضور گسترده نوجوانان و جوانان در مساجد است و رفت و آمد و سکون در مسجد اثر دارد و فعالیت های فرهنگی با حضور کودکان و نوجوانان نیز اثر بيشتري خواهد داشت.

 

وی افزود: هدایت فرهنگی جامعه در قالب فعالیت های مساجد که شکل گیرد این فعالیت مقطعی نخواهد بود و فعالیت های مسجدی دوام بيشتري خواهد داشت.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه دشمنان ما از کار فرهنگی هراس دارند و ار فعالیت های فرهنگی در مساجد بیش از پیش هراس دارند ،افزود: در همین راستا نیز دشمنن انقلاب اسلامی برنامه ریزی کرده اند و از رونق مساجد ترس دارد و برای خالی شدن مساجد تمام ابزار خود را بکار بسته اند.

 

حقیقت با بایان اینکه در زمینه فعالیت های فرهنگی برای نوجوانان و جوانان ضرورت هایی وجود دارد، گفت:  با توجه به تمرکز دشمن برای تخریب نسل جوان باید برنامه ریزی بيشتري صورت پذیرد و برای مقابله با حربه های دشمن بیشتر تلاش شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کار فرهنگی باید تشکیلاتی باشد تا اثرگذاری بهتری داشته باشد ، بیان کرد: استمرار کار تشکیلاتی نیز بسیار مهم است و ریل گذاری در کار تشکیلاتی بسیار تاثیر گذار می باشد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: استفاده از خرد جمعی در کار فرهنگی نیز کار و برنامه ها را پر بارتر خواهد کرد و در واقع کار تشکیلاتی مورد تاکید و سفارش قرآن و اهل بیت می باشد که انقلاب اسلامي نیز بر پایه کار تشکیلاتی به پیروزی رسیده است.

 

حقیقت با بیان اینکه برای کار فرهنگی و تشکیلاتی پیش نیازهایی وجود دارد، افزود:  شناخت رسالت تشکیلاتی در این حوزه بسیار مهم است که مدیران کانون های مساجد در این حوزه شناخت خوبی از رسالت و سیاست های فعالیت در مساجد دارند.

 

وی تاکید کرد: برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی باید رسالت تشکیلاتی را بشناسیم و کانون های مساجد در این راستا کادرسازی و تربیت نیروی انقلابی را باید مورد توجه قرار دهند و در این راستا باید شبانه روزی کار و تلاش کنیم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در ادامه گفت: تقویت شبکه عظیم کانون های مساجد،توانمند سازی اعضاء و مخاطبین کانون ها، استفاده از ظرفيت تشکل ها و تحقق آرمان مسجد محوري بعنوان 4 راهبرد اصلی در دوره مدیریتی جدید ستاد استان می باشد.