لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در طرح مسجد پایگاه قرآن کریم
لبيک به فرمايش مقام معظم رهبري در طرح مسجد پايگاه قرآن کريم

لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در طرح مسجد پایگاه قرآن کریم

انقاني گفت: اجراي طرح مسجد پايگاه قرآن کريم به همت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد لبيک به فرمايش مقام معظم رهبري است.
شناسه خبر : 58754 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی: مرتضي انقاني از قاريان قرآني به ويژه قاريان نوجوان و جوان عضو کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد جهت مشارکت فعالانه در طرح «مسجد؛ پايگاه قرآني» دعوت به عمل آورد.

مديرستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزی افزود: اين طرح در راستاي تحقق يکي از مطالبات مقام معظم رهبري است که حضور و مشارکت فعالانه و مسئولانه قاريان استاني و مسجدي را مي طلبد.

انقانی با بیان اینکه قاريان محترم مسجد مي توانند در مرحله اول، با ورود به لينک survey.porsline.ir/s/do1w1Pb اطلاعات اوليه خود را وارد و آمادگي خود را اعلام کنند ادامه داد: در حال حاضر قريب به 100 نفر از قاريان استان با عضويت در سامانه بچه هاي مسجد، آمادگي خود را جهت مشارکت و قرائت در جلسات اين طرح اعلام کرده اند.

وي افزود: عضويت در سامانه بچه هاي مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir يکي از شروط اصلي مشارکت در اين طرح است که در اين زمينه هر يک از قاريان مي توانند، با ورود به سامانه بچه هاي مسجد، از طريق صفحه مشخصات کارتابل ايجاد شده، اقدام به تکميل اطلاعات نموده و براي حضور و تلاوت در جلسات قرآني اعلام آمادگي کنند.

مديرستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مرکزی خاطرنشان کرد: در مراحل بعدي، بايستي قاريان قرآني براي تثبيت و ارتقا سطح خود، از طريق فرم ثبت اطلاعات قاري، در سامانه بچه‌هاي مسجد اقدام به تکميل رزومه قرآني خود کنند؛ قاريان به منظور اطلاع از دعوتنامه‌هاي ارسالي بايد به صورت روزانه و منظم پروفايل خود در سامانه بچه هاي مسجد را بررسي کرده و زمان حضور و شرايط خود براي شرکت در جلسات قرآني را ثبت کنند.

مديرستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزی تصریح کرد: طرح ملي مسجد پايگاه قرآن، به طرح تلاوت مجلسي قرآن به صورت هفتگي در مساجد اطلاق مي شود که براساس اعلام ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور، متناسب با سطح و تعداد حضور قاري در جلسات تلاوت مجلسي؛ از قاريان فعال به صورت دوره اي حمايت خواهد شد، مشروط به اين که فرآيند دعوت، تلاوت در مسجد، ارائه بازخورد به صورت کامل از طريق سامانه بچه‌هاي مسجد انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: کرسی های تلاوت قرآن کریم تا کنون به همت کانون های فرهنگی هنری مصباح الهدی کارچان، اهل بیت ساوه و اصحاب المسجد اراک برگزار شده است.

انقانی گفت: امید است با برگزاری کرسی های تلاوت قرآن کریم زمینه پیوند محکم تر و انس بیش از پیش مردم با کلام وحی فراهم شود.