مسئولان برای پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مردم در مساجد حاضر باشند
مسئولان برای پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مردم در مساجد حاضر باشند

مسئولان برای پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مردم در مساجد حاضر باشند

استاندار زنجان بر ضرورت احیای کارکردهای مساجد تاکید کرد و گفت: مسئولان برای رسیدگی به مشکلات مردم در مساجد حاضر باشند.
شناسه خبر : 873245 تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان ظهر امروز در جلسه هیات امنای مساجد بر ضرورت حضور مسئولان در مساجد برای پاسخگویی به مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: از زمان حضور در زنجان در مناسبت های مختلف در مساجد حضور داشتم.

 

«فتح اله حقیقی» با اشاره به اینکه بی احترامی مدیران به مردم نسبت به گذشته در مدیریت ها کمتر شده است، تصریح کرد: در ارزیابی مدیران این موضوع مورد توجه است.

 

مقام عالی دولت در استان با یادآوری اینکه دولت ذهنیت مثبتی در خصوص زنجان، افزود: پسماندهای روی به نفع مردم تعیین تکلیف شد، خام فروشی محصولات کشاورزی شهرستان خدابنده حل شده و از سال آینده از خام فروشی جلوگیری می شود و برای رفع مشکل اشتغال در استان، کمیته رصد اشتغال تشکیل شده و از سال گذشته تا به امسال تنها ۳۵ نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند که این آمار در کشور بی نظیر است.

 

حقیقی با اشاره به انتخابات پیشرو در کشور افزود: ارکان انتخابات در استان زنجان با قدرت تا کنون طبق منویات امام خمینی (ره) و  مقام‌ معظم رهبری با تقویت مقوم های وحدت اجرایی شده است.

 

استاندار زنجان با یادآوری اینکه رسالت داریم انتخابات را با شکوه تمام برگزار کنیم، ادامه داد: باید در انتخابات نیز قدرت مردم دیده شود.

 

وی از اعلام آمادگی استان برای برگزاری کنگره اسلامی خبر داد و گفت: ضروری است کمیته ای در این زمینه تشکیل شود تا موضوع بررسی و برنامه ریزی شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: طرح مناطق آسیب پذیر از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در حال پیگیری است و در این زمینه ائمه جماعت با تشکیل کارگروه ورود جدی در این زمینه دارد.

 

حجت الاسلام «سعید احمدی» از اجرای طرح یک هیئت یک منطقه خبرداد و گفت: اگر مساجد تقویت شود بسیاری از بحث های آموزشی و توانمندی مناطق آسیب پذیر حل می شود.

 

رییس کانون مداحان و شعرای استان زنجان هم به نمایندگی از مداحان استان از نبود ساختمان مداحی در استان انتقاد کرد و گفت: سال گذشته نامه ای در خصوص احداث ساختمان مداحی زنجان و کانون مداحان و شعرای استان  به دفتر استاندار زنجان ارسال شد که هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نشده است.

 

«نور بهمنی» به مشکل بیمه مداحان اشاره و اظهار کرد: طرحی در این زمینه به استاندار زنجان ارائه شد که هنوز اجرایی نشده است.

 

مشکلات مرتبط با بازگشایی و ارائه شناسه حساب به هیئت‌های مذهبی،عدم توجه به مسجد و حضور مسئولان در مساجد، فراموشی کارکردهای مساجد و ضرورت کمک مالی به کانون های فرهنگی و هنری از دیگر موارد مطروحه از سوی نمایندگان هیات های مذهبی مساجد در این جلسه بود.

 

پایان پیام/ 73