کنفرانس «نقش مساجد در رفاه جوامع اسلامی» در لاهور برگزار می ‌شود
کنفرانس «نقش مساجد در رفاه جوامع اسلامی» در لاهور برگزار می ‌شود

کنفرانس «نقش مساجد در رفاه جوامع اسلامی» در لاهور برگزار می ‌شود

کنفرانس «نقش مساجد در رفاه جوامع اسلامی» از سوی گروه علوم اسلامی دانشگاه گاریزون در لاهور برگزار می‌شود. مقالاتی از کشورهایی همچون مصر، هند، بنگلادش، پاکستان و اردن به این کنفرانس ارسال شده است.
شناسه خبر : 873241 تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۸ زمان انتشار :

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد وکانون های مساجد، «علی‌اکبر رضایی‌فرد»، رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با «طاهر مسعود قاضی»، رئیس گروه علوم اسلامی دانشگاه «گاریزون» دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در ابتدای این دیدار، هیأت دانشگاهیان از بخش‌های مختلف خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و به‌ ویژه کتابخانه اقبال لاهوری بازدید کردند و امکانات و محتوای آن را بسیار مفید و قابل استفاده خواندند.

 

طاهر مسعود قاضی در سخنانی، گفت: دانشگاه گاریزون لاهور به عنوان مرکز آموزش، پژوهش، نوآوری، محیطی بسیار مناسب جهت کسب آخرین دانش تشکیل شده است تا دانشجویان بتوانند در زمینه حمایت از جامعه و توسعه ملی مشارکت داشته باشند.

 

رئیس گروه علوم اسلامی دانشگاه گاریزون ادامه داد: گروه علوم اسلامی در سال 2014 میلادی فعالیت‌های خود را آغاز کرده و تعداد 8 استاد برجسته علوم اسلامی اکنون در این بخش وظایف تدریس را بر عهده دارند.

 

وی افزود: در این بخش رشته‌هایی چون علم قرآن، علوم الحدیث، قانون اساسی اسلام ، زبان عربی و ... در مقطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، پیش دکتری و دکتری تدریس می‌شود.

 

طاهر مسعود قاضی اظهار کرد: گروه علوم اسلامی هر ساله به مناسبت‌های مختلف سمینار و برنامه‌های مختلفی را در دانشگاه برگزار می‌کند و اکنون نیز در تاریخ 30 الی 31 دسامبر 2019 میلادی مصادف با (9 و 10 دی‌ماه) یک کنفرانس بین‌المللی دو روزه تحت عنوان «نقش مساجد در رفاه جوامع اسلامی» را برگزار می‌کند.

 

وی با دعوت از نماینده فرهنگی کشورمان برای حضور در کنفرانس «نقش مساجد در رفاه جوامع اسلامی» گفت: برای این کنفرانس تعداد زیادی از محققان، مقالات خود را از کشورهایی چون مصر، هند، بنگلادش، پاکستان، اردن و ... ارسال کرده‌اند.

 

نمایش آثار و کتیبه‌های فارسی منقوش بر مساجد جهان

 

«رضایی‌فرد»، رئیس خانه فرهنگ کشورمان در لاهور نیز گفت: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور به منظور گسترش و ترویج روابط علمی، فرهنگی و هنری دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان با دانشگاه، دانشکده‌ها و مراکز علمی مختلف ایالت پنجاب روابط بسیار خوب و نزدیکی دارد و برنامه‌های مختلفی را به منظور استحکام این روابط اجرا کرده است.

 

وی افزود: با مشارکت گروه علوم اسلامی کنفرانس بین‌المللی «سید علی هجویری» در دانشگاه گاریزون برگزار کردیم که با استقبال بسیار مردم مواجه شد.

 

بنابر گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رضایی‌فرد از آمادگی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور را برای گسترش روابط علمی و فرهنگی دو جانبه با دانشگاه گاریزون خبر داد.

 

وی در پایان پیشنهاد داد: در حاشیه این کنفرانس بین‌المللی، نمایشگاهی از آثار و کتیبه‌های فارسی منقوش بر مساجد جهان به نمایش درآید.

 

پایان پیام/ 43