تشکیل کارگروه مساجد و بقاع متبرکه در ستاد مرکزی گرامیداشت دهه فجر
تشکيل کارگروه مساجد و بقاع متبرکه در ستاد مرکزي گراميداشت دهه فجر

تشکیل کارگروه مساجد و بقاع متبرکه در ستاد مرکزی گرامیداشت دهه فجر

جعفري با اعلام تشکيل کارگروه مساجد و بقاع متبرکه در ستاد مرکزي گراميداشت دهه فجر مسئوليت ها و ماموريت هاي اين کارگروه را تبيين کرد.
شناسه خبر : 54323 تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۴۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «حسین علی جعفری» در رابطه با تشکیل کارگروه مساجد و بقاع متبرکه در ستاد مرکزی گرامیداشت دهه فجر اظهارکرد: این کارگروه به‌منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و فراهم‌ کردن زمینه حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم، ائمه جمعه و جماعات، نمازگزاران و بچه‌های مسجد و دست‌اندرکاران امور دینی و فرهنگی در برنامه‌ریزی ها و برگزاری مراسم دهه فجر و آیین‌های گرامیداشت این ایام تشکیل شده است.

 

نماینده حجت الاسلام خداداده در ستاد بزرگداشت دهه فجر خاطرنشان کرد: نمایندگان دستگاه های مختلف کشور در این کارگروه عضو هستند که از جمله آنها می توان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب؛ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم‌السلام)؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه؛ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر؛ رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه؛ رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات و رئیس سازمان دارالقرآن کریم را نام برد.

 

وی افزود: رئیس مرکز بین‌المللی گفتگوی ادیان و تمدنها؛ رئیس ستاد اقامه نماز کشور؛ رئیس شبکه قرآن و معارف ، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیرعامل خبرگزاری شبستان نیز از اعضای این کارگروه هستند و مسئولیت و ریاست کارگروه هم بر عهده ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است.   

 

جعفری در ادامه به ترکیب اعضای این کارگروه در مراکز استان‌ها اشاره کرد و افزود: ترکیب اعضای کارگروه در  استان ها هم مشابه کارگروه مرکز بوده و مسئولیت آن با دبیرخانه ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور است. اما در استان تهران مسئولیت کارگروه مساجد و بقاع متبرکه، به مرکز رسیدگی به امور مساجد واگذار شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این کارگروه در مراکز شهرستانی ضمن ادغام با کمیته هیأتهای مذهبی و تشکل‌های دینی، با عنوان «کمیته مساجد، بقاع متبرکه  و تشکل‌های دینی و مردمی» فعالیت می کند و علاوه بر وظایف کارگروه مساجد، عهده‌دار وظایف کمیته هیأت های مذهبی و تشکل های دینی نیز است.

 

جعفری در بیان وظایف و مأموریت‌های کارگروه مساجد و بقاع متبرکه تصریح کرد: این کارگروه وظایف و ماموریت های مختلفی در ایام سال بر عهده دارد که از جمله آنها می توان  برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع نماز، مهدویت و انتظار و انقلاب اسلامی، معرفی مساجد و بقاع متبرکه پیشرو در پیروزی انقلاب برای نسل جوان، برپایی میز خدمت در مساجد به مناسبت دهه فجر، نمایش مستندات تاریخی مرتبط با انقلاب اسلامی در مساجد و مواردی از این قبیل را نام برد .