تشکیل قرارگاه جهادی تئاتر کشور
تشکيل قرارگاه جهادي تئاتر کشور
به همت گروه‌های نمایشی کانون‌های مساجد انجام می شود؛

تشکیل قرارگاه جهادی تئاتر کشور

عالم بخش گفت: قرارگاه جهادي تئاتر کشور با حضور گروه‌هاي نمايشي کانون‌هاي مساجد و به منظور خدمت رساني فرهنگي به مناطق کم برخوردار و محروم راه اندازي مي شود.
شناسه خبر : 54263 تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان، «حسین عالم بخش» مشاور هنری رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در گردهمایی گروه های نمایشی استان در مسجد چهارده معصوم زنجان هدف از این  گردهمایی را بازدید از نحوه فعالیت گروه های نمایشی مساجد و اطلاع از دغدغه های این هنرمندان عنوان کرد و گفت: در این گردهمایی در تلاش هستیم که برای حل دغدغه هنرمندان تئاتر مساجد راهکارهای مناسبی ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا خانواده تئاتر مسجد در کل کشور را مانند زنجیر به یکدیگر متصل کنیم، گفت: امیدواریم اجتماع هنری علوی کشور را به همت هنرمندان مسجدی راه اندازی کنیم.

عالم بخش این گردهمایی را زمینه ای برای ارزیابی فعالیت گروه های تئاتر شبستان زنجان اعلام کرد و گفت: نیم نگاهی هم به کارهای هنری سال آینده داریم از جمله تشکیل قرارگاه جهادی تئاتر کشور با حضور گروه های نمایشی کانون های مساجد به منظور خدمت رسانی فرهنگی به مناطق کم برخوردار و محروم راه اندازی می شود.

محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز درسخنانی خطاب به گروه های نمایشی اظهار کرد: هنرمندان مسجد، موضوع تئاتر مسجد را جدی بگیرند.

وی با اشاره به تشکیل ۲۹ گروه نمایشی در کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: ۲۴ اثر از زنجان به نخستین جشنواره تاتر شبستان ارسال شده است.

اسلامی با یادآوری اینکه دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان تیرماه با حضور اساتید برجسته و جمعی از هنرمندان مسجدی در زنجان برگزار شد، ادامه داد: یکی از اولویت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان توانمندی کانون ها در امر رسانه، سرود و تئاتر است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: در دومین جشنواره ملی پانتومیم زنجان بخشی را به عنوان مردم و خانواده اجرا کردیم که هنرمندان مسجدی در این جشنواره خوب درخشیدند.