رقابت های سیاسی نباید از توجه مسئولان به نهادهای دینی و فرهنگی خصوصا مساجد بکاهد
رقابت هاي سياسي نبايد از توجه مسئولان به نهادهاي ديني و فرهنگي خصوصا مساجد بکاهد

رقابت های سیاسی نباید از توجه مسئولان به نهادهای دینی و فرهنگی خصوصا مساجد بکاهد

رييس مرکز پژوهش هاي مجلس، با بيان اينکه نخستين مسئوليت هاي اجتماعي بيشتر مسئولان کشور در مساجد کشور شکل گرفته است، گفت: رقابت هاي سياسي نبايد از توجه مسئولان به نهادهاي ديني و فرهنگي خصوصا مساجد بکاهد.
شناسه خبر : 54111 تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۸


به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام کمال الدین خداداده، رییس این ستاد با دکتر «بابک نگاهداری»رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

 

حجت الاسلام خداداده در این دیدار که جمعی از معاونین دو طرف نیز حضور داشتند با بیان اینکه زمینه تربیت مدیران مکتبی در داخل مساجد کشور وجود دارد، گفت: اگر زمینه تربیت مدیران انقلابی در مساجد فراهم نشود، دست کشور از نیروی انسانی انقلابی در مدیریت امور خالی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه اهمیت مسجد و امور مرتبط با آن بر هیچ کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: ارتباط دو سویه بین فرهنگ و مساجد به تربیت هنرمند انقلابی و همچنین خدمات مسجد به عرصه فرهنگ و هنر منتهی می‌شود.

 

رییس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: کارکرد کانون ها ، تربیت نیروی هنرمند انقلابی و ارائه خدمات فرهنگی هنری در مسجد است. امروز ۲۶ هزار ۵۰۰ کانون ثبت شده و ۱۲ هزار کتابخانه در مساجد داریم.

 

خداداده با بیان اینکه باید عرصه حکمرانی مسجد را به درستی و دقیق بشناسیم، عنوان کرد: اگر تعریف درستی از مساجد ارائه دهیم و به مسجد تراز انقلاب اسلامی برسیم، آنگاه شاهد نقش آفرینی بیشتر مساجد خواهیم بود.

 

بابک نگاهداری، رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه نخستین مسئولیت‌های اجتماعی بیشتر مسئولان کشور در مساجد شکل گرفته است، گفت: هر چقدر بر اقدامات فرهنگی و هنری مساجد بیشتر تاکید کنیم، آثار مثبت آن در آینده مدیریتی کشور بیشتر نمود پیدا می‌کند.

 

وی با تاکید بر لزوم تقویت مساجد به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری، تصریح کرد: نیروی انسانی برآمده از دل تربیت در مساجد، در کارکرد خود تعهدپذیری بیشتری دارند.

 

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به برخی گزارش‌های تولید شده توسط این مرکز در حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، یادآور شد: تولید و تدوین این گزارش‌ها بیانگر دغدغه مرکز و کارشناسان آن نسبت به موضوع مسجد و اقدامات فرهنگی هنری در این مکان مقدس است.

 

وی با بیان اینکه در خصوص نهادهای دینی و موضوعات فرهنگی مظلومیتی داریم، یادآور شد: بودجه نهادهای دینی متناسب با کارکرد آنها نیست و در موارد بسیاری فرهنگ دینی ما بسیار مظلوم واقع شده است.

 

نگاهداری تاکید کرد: رقابت‌های سیاسی نباید از توجه مسئولان به نهادهای دینی و فرهنگی خصوصا مساجد بکاهد.