مقاومت مردم غزه حاصل تربیت مسجدی است
مقاومت مردم غزه حاصل تربيت مسجدي است
در کنگره علمی فرهنگی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس عنوان شد؛

مقاومت مردم غزه حاصل تربیت مسجدی است

حجت الاسلام خداده گفت: اگر مسجد بر مبناي تقوا باشد و کار تربيتي کند آن وقت آن اشک ها و غصه هايي که در تصاوير شهداي غزه مي‌بينيم تبديل به شکر مي‌شود. اين حاصل تربيت مسجدي است.
شناسه خبر : 54075 تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۰۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، کنگره علمی فرهنگی سرداران سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس عصر امروز (یکشنبه، ۱۰ دی ماه) و در آستانه چهارمین سالگرد شهادت این دو شهید بزرگ مقاومت برگزار شد.

ناصرابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در این کنگره که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برگزار شد، اظهار کرد: غربی ها در طول دو قرن تمام توان خود را برای مقابله با مسلمانان به میدان آورده اند و با قدرت زیادی که در ابعاد مختلف به ویژه ابعاد اقتصادی دارنند، توانستند برخی ازاهداف خود را دنبال کنند. امروز بودجه دفاعی آمریکا ۸۰۰ میلیارد دلار است که معادل ۱۶ برابر کل بودجه کشورایران است و این در حالی است که امکانات مخوف امنیتی، فناوری، رسانه ای در کنار این قدرت نظامی قرار گرفته است.

 قدس، قطب نما و جهت یاب کلیه فعالیتهای سیاسی، نظامی و رسانه ای است

وی با بیان این که به رغم همه این تلاش ها، دشمن شکست خورده است، گفت: نقش حاج قاسم در شکست دشمن در این سالها و دراین پیروزی ها، بسیار پررنگ بود، ایشان ویژگی های خاصی داشت که مهمتربن آنها  آگاهی و اخلاص بود و بر همین اساس هم وحدت در امت اسلامی را براساس مکتب حضرت امام خمینی (ره) در دستور کار خود قرار داده بود و با همین دیدگاه، دشمن اصلی اسلام را جهان غرب و بزرگترین دشمن منطفه ای را اسراییل می دانست و همه توان مقاومت را در موضوع نابودی این دو دشمن گذاشت.

نمایند جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: در اخرین دیداری که با شهید سلیمانی در تهران داشتم، با تاکید بر موضوع فلسطین گفت: از اولین سوالاتی که در روز قیامت از انسانها سوال می شود این است که برای فلسطین چه کرده اید؟ این جمله جایگاه موضوع فلسطبن را در ذهن این شهید نشان می دهد.

وی افزود: قدس باید شاخص،  قطب نما و جهت یاب کلیه فعالیتهای سیاسی، نظامی و رسانه ای باشد و هر سازمان، گروه یا فردی که از این قطب نما فاصله بگیرد به انحراف کشیده می شود چون شاخص را گم کرده است همانگونه که در طول این سالها برخی از گروه ها اینگونه شدند.

ابوشریف: قدس، قطب‌نمای حاج قاسم بود/خداداده: سردار در مقاومت، بر تربیت مسجدی تأکید داشت

حاج قاسم نقشی بی‌نظیر در جبهه مقاومت داشت

ابو شریف در ادامه گفت: حاج قاسم نماینده و نماد تمدن اسلامی است . نگاه وی، این تمدن مبتنی بر وحدانیت خداوند، وحدت امت، عدالت، مساوات ، برادری و برادری و دیگر ارزشهای اسلامی و انسانی است برخلاف تمدن غربی، که بر فرهنگ مادی استوار شده است. با این دیدگاه پروژه ایجاد خیزش در امت اسلامی و در نهایت نابودی دشمن جهانی یعنی غرب و دشمن منطقه ای یعنی اسراییل را دنبال می کرد و با هدف تبدیل امت اسلامی به بهترین امت در جهان آینده می کوشید.

ابوشریف: قدس، قطب‌نمای حاج قاسم بود/خداداده: سردار در مقاومت، بر تربیت مسجدی تأکید داشت

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در مورد حاج قاسم صحبت کنیم طولانی خواهد شد، او از افراد ممتاز و تربیت شده مکتب امام خمینی (ره) بود و فعالیت‌های بسیاری را در خارج از ایران و گروه های مقاومت انجام داد. حاج قاسم از افراد ممتاز در خارج از جمهوری اسلامی به ویژه در سپاه قدس بود، سپاهی که وظیفه برون مرزی داشت، بیشتر ارتباط حاج قاسم با جنبش های مقاومت خارج از کشور بود.

ابوشریف: قدس، قطب‌نمای حاج قاسم بود/خداداده: سردار در مقاومت، بر تربیت مسجدی تأکید داشت

ابوشریف با بیان اینکه حاج قاسم اخلاص والایی داشت، افزود: او با همکاری و نیز فعالیت در جنبش‌های مقاومت در فلسطین و لبنان و سایر کشورهای جهان همواره منشأ اثر بود.

وی ادامه داد: جنبش‌های مقاومت اسلامی فقط در زمینه نظامی فعالیت ندارند بلکه فعالیت شان گسترده است مثل مبانی اسلام که گسترده است و ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم که دین خدا را اقامه کرده و کاری کنیم که امت اسلامی به پا خیزد، باید در زمینه وحدت و تقویت توانمندی هایمان علیه دشمن تلاش کنیم.

ابوشریف: قدس، قطب‌نمای حاج قاسم بود/خداداده: سردار در مقاومت، بر تربیت مسجدی تأکید داشت

ابوشریف تاکید کرد: حاج قاسم همواره تلاش می‌کرد به ما بفهماند که مسلمانان باید به مشترکات بپردازند و اینکه ما باید در برابر خطر واحد در سطح جهان یعنی آمریکا و خطر منطقه ای یعنی رژیم صهیونیستی بایستیم.

ابوشریف: قدس، قطب‌نمای حاج قاسم بود/خداداده: سردار در مقاومت، بر تربیت مسجدی تأکید داشت

ابوشریف با بیان اینکه ما اکنون در دوره دشواری قرار داریم، افزود: مردم فلسطین با جنایات بی سابقه ای از سوی رژیم صهیونیستی مواجه اند لذا باید با یکدیگر متحد شویم و با تمام قدرت و توان مقابل این رژیم بایستیم، تا الان ۵پنج درصد مردم فلسطین یا شهید یا مجروح شدند که رقم بالایی است، اوضاع فلسطین روز به روز بدتر می‌شود اما خوشبختانه مقاومت ادامه دارد تا امت را بر اساس مولفه هایی چون جهاد در برابر دشمنان آمریکا احیا کند.

مردم فلسطین با قدرت ایمان در مقابل دشمنان مقاومت می کنند  

در ادامه حجت الاسلام خداداده طی سخنانی اظهارکرد: درود به مردم فلسطین و مردم قهرمان غزه، به این مادران و پدران و فرزندان صبوری که در مقابل ظلم ایستادند درود می‌فرستیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: دنیا نزدیک هشتاد سال تمام توان علمی، فرهنگی، رسانه ای و نظامی خود را متمرکز کرده که مردم مسلمان و با ایمان فلسطین را از پای در آورد.

وی با اشاره به سخنان ابوشریف مبنی بر اینکه باید سرمایه گذاری آمریکا در این هشتاد سال در منطقه مطالعه شود، گفت: آنها می‌خواهند اسرائیل را نه به عنوان پادگانی مملو از ادوات نظامی که به عنوان نقطه ای که در عرصه دانشگاهی، کشاورزی و پزشکی و حوزه های مختلف فعال است در دنیا معرفی کنند، لذا تمام عصاره غرب از حیث نظامی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی در این نقطه به کمک اسرائیل آمده است و در طول این هشتاد سال تمام قدرت را به کار برده تا ایمان این مردم را بشکند اما این مردم هنوز در مقابل آنها ایستاده اند.

ابوشریف: قدس، قطب‌نمای حاج قاسم بود/خداداده: سردار در مقاومت، بر تربیت مسجدی تأکید داشت

حجت الاسلام در بخش دیگری از سخنان خود  با طرح این سوال که چه عواملی توانسته این مردم را حفظ کند، افزود: آیا پاسخ به غیر از ایمان و تربیت مسجدی بوده است؟ البته تلاش دشمن همواره این بوده که فرصت‌های ما را تبدیل به تهدید کند. فراموش نمی کنم که سال ۱۳۹۶ شهید سلیمانی در نشست ائمه جماعات در تهران حضور یافت و برای منتخبی از ائمه جماعات سخنرانی کرد، این جلسه در ایامی بود که شهید حججی تازه به شهادت رسیده بود و در این مراسم عکسهای شهید را پخش می‌کردند که حاج قاسم دلش تاب نیاورد و گفت که این عکس را با توجه به اینکه پدر و همسر شهید حضور دارند پخش نکنند، بعد فرمود در این عکس هم قاتل دیده می‌شود هم مقتول، هم قصاب هم ذبیح که هر دو محصول تربیت مسجدی هستند، یکی تربیت مسجد ضرار است که می‌شود داعش و دیگری محصول تربیت مسجد مدنظر اسلام است که می شود شهید حججی.

مقاومت مردم غزه حاصل تربیت مسجدی است

وی تصریح کرد: اگر مسجد بر مبنای تقوا باشد و کار تربیتی کند آن وقت آن اشک ها و غصه هایی که در تصاویر شهدای غزه می‌بینیم تبدیل به شکر می‌شود. مادری که جنازه کودکش را از زیر بمباران رژیم صهیونیستی مشایعت می‌کند اما باز هم حمد و شکر را بر زبان جاری می‌کند. این حاصل تربیت مسجدی است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: مطمئنا خدای تبارک و تعالی آنچنان بر قلب های مؤمنین حکومت و حکمرانی می‌کند که بتوانند چنین در مقابل مصائب بزرگ بایستند و در مقابل تمام دنیا صبر و استقامت شان را به رخ بکشند. من از این جایگاه درود به مادران و پدران شهدا می فرستم، به همه مجاهدان که امروز در غزه در سنگر ایستادگی مقابل کفر ایستادند و درود می فرستم به حاج قاسم که این چنین روحیه جهاد و مقاومت را  ایجاد کرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در پایان گفت: اگر کار تربیتی در مساجد را جدی بگیریم ماحصل آن ایستادگی مقابل دشمن است. خدا را قسم می‌دهیم که در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) قلب های ما را منور به نور ایمان و معرفت کند.

ابوشریف: قدس، قطب‌نمای حاج قاسم بود/خداداده: سردار در مقاومت، بر تربیت مسجدی تأکید داشت