مساجد از شئون اولی‌الامر است/جذب نوجوانان و جوانان به مساجد نیازمند طرح‌های جدید است
مساجد از شئون اولي‌الامر است/جذب نوجوانان و جوانان به مساجد نيازمند طرح‌هاي جديد است
حجت الاسلام محمدی، امام جمعه اردل

مساجد از شئون اولی‌الامر است/جذب نوجوانان و جوانان به مساجد نیازمند طرح‌های جدید است

امام جمعه اردل درنشست هم انديشي مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با تاکيد بر اينکه مساجد از شئون اولي الامر است، افزود: جذب نوجوانان و جوانان به مساجد نيازمند طرح هاي جديد است.
شناسه خبر : 54058 تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، نشست هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و خادمیاران رضوی شهرستان اردل با حجت الاسلام و المسلمین مجتبی محمدی، امام جمعه اردل و حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم حجت‌پناه، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری و محمد قربانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل در دفتر امام جمعه شهرستان اردل برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی محمدی، امام جمعه اردل در این نشست با تاکید بر اینکه مساجد از شئون اولی الامر است، افزود: جذب نوجوانان و جوانان به مساجد نیازمند طرح های جدید است.

 

 وی با اشاره به اینکه جلسه هم اندیشی بسیار خوبی برگزار شده است و برای انجام فعالیت ها نباید منتظر مرکز بود، ادامه داد: مدل جذب نوجوانان و جوانان باید بر اساس طرح های جدید و نو انجام پذیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم حجت‌پناه، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: رسالت اصلی امامت جمعه، درایت، پیگیری  و مسئولیت پذیری است که از خصوصیات بارز امام جمعه شهرستان اردل است.

 

وی با اشاره به اینکه دو مجموعه مدیریت کانون های خدمت رضوی و کانون های فرهنگی هنری مساجد برای انجام فعالیت های فرهنگی در کنار هم قرار گرفته اند، ادامه داد: ان شاءالله از حمایت، هدایت و تسهیل گری معنوی و فرهنگی امام جمعه بهره مند خواهیم شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری افزود: امام جمعه پدر معنوی در شهرستان است و محور اصلی فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و معنوی و ... است.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید توسط امام جماعت مسجد معرفی شود، افزود: در مساجد فاقد امام جماعت معرفی و تایید مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد با امام جمعه  شهرستان، بخش و شهر هاست.

 

در ادامه نشست ضمن ارائه گزارش فعالیت مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اردل در خصوص نقش محوری ائمه جماعات مساجد در فعالیت های مسجد و محله و پیگیری از مراجع مرتبط در خصوص حضور و استمرار ائمه جماعات در مساجد فاقد امام جماعت بحث و بررسی گردید. 

 

این سلسله نشست ها با محوریت امامان جمعه شهرستان ها با حضور مسئولان کانون‌های محله ای خدمت رضوی در شهرستان ها در راستای هم اندیشی، هم افزایی و تشریک مساعی در دفاتر امام جمعه برگزار می گردد.

 

گفتنی است، تاکنون یک باب کانون تخصصی خواهران  و 40 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرها و روستاهای شهرستان اردل تاسیس گردیده و مشغول فعالیت با 5105 عضو ثبت شده در سامانه بچه های مسجد می باشند.