ساختار کانون بانوان مساجد نباید با تغییر مدیریت دچار اختلال شود
ساختار کانون بانوان مساجد نبايد با تغيير مديريت دچار اختلال شود
حاج علی اکبری:

ساختار کانون بانوان مساجد نباید با تغییر مدیریت دچار اختلال شود

رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه با بيان اينکه مباني کار کانون تخصصي بانوان مساجد بايد محکم باشد تا با تغيير مديريت‌ها دچار آسيب نشود، گفت: راه‌اندازي کانون‌هاي بانوان مساجد اميد آفرين است.
شناسه خبر : 53990 تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۱

 

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، چندی پیش ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور طرح راه‌اندازی کانون‌های تخصصی بانوان در سراسر کشور را عملیاتی کرد که در فاز نخست ۱۳۰۰ کانون راه‌اندازی شد. به این بهانه گفت‌وگویی با حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران داشتیم. 

راه‌اندازی کانون‌های بانوان مساجد امید آفرین است

حاج علی اکبری در ارتباط با تأسیس کانون‌های تخصصی خواهران توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: به نظر می‌رسد این کار، هوشمندانه انجام و انتخاب شده است. چرا که هم مبنای درستی دارد و هم تنظیم آن در نقطه آغاز کار با توجه به موقعیت و شرایط زمانی و فرهنگی کشور تنظیم مناسبی است. به همین دلیل در ابتدای امر، کاری بسیار شوق انگیز و امید آفرین به نظر می‌رسد. 

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در رابطه با چشم انداز آینده کانون‌های تخصصی بانوان گفت: اگر تصمیمی که گرفته شده به لطف خدای متعال باقوت پیگیری شود و گرفتار اختلال نشود یعنی در ادامه مسیر خود آسیبی نبیند، اتفاق بسیار مبارکی است.

 

چه باید کرد تا کانون‌های بانوان مساجد دچار اختلال نشود؟

وی خطاب به مدیران کانون‌های تخصصی خواهران و تصمیم‌سازان این عرصه در سطح کشور گفت: توصیه می‌کنم برای به ثمر رسیدن برنامه‌ها و فعالیت‌ها، نقشه راه دقیقی و یک برنامه روشن داشته باشید. یعنی هر آنچه که در این کار مؤثر است و به آن نیاز دارید از مبانی تا مسیر و حتی افق‌های پیش رو را کاملاً ترسیم کنید.

حاج علی اکبری افزود: براساس وضعیتی که ما در کشور داریم هم در نگاه به مسائل مساجد و هم در نگاه به مسائل بانوان و زنان، یک تبیین و تحریر روشن از این افق‌ها باید ارائه شود. چون در این صورت است که می‌توان این راه را تداوم بخشید.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در پایان خاطرنشان کرد کرد: البته نیاز است که در همین ابتدا مبانی را در ساختارها باید محکم کرد تا با تغییر مدیریت‌ها، مبانی کار دچار آسیب نشود.