تبیین نقش مساجد در نهضت مقاومت در کنگره بین‌المللی بزرگداشت حاج قاسم
تبيين نقش مساجد در نهضت مقاومت در کنگره بين‌المللي بزرگداشت حاج قاسم
معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور؛

تبیین نقش مساجد در نهضت مقاومت در کنگره بین‌المللی بزرگداشت حاج قاسم

خورشيدي با اعلام برگزاري کنگره بين‌المللي بزرگداشت سردار سليماني و ابومهدي المهندس به همت ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، گفت: محور اين کنگره تبيين نقش محوري مساجد در جريان مقاومت به ويژه عمليات طوفان الاقصي است.
شناسه خبر : 53901 تاریخ انتشار : ۲ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۹

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  کشور «امیرحسین خورشیدی» از برگزاری کنگره بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها خبر داد و اظهار کرد: این کنگره بزرگداشت با حضور ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی ایران در لبنان و حجت الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، با هدف تبیین جایگاه مساجد در نهضت مقاومت و بیان اتفاقات اخیر در غزه و نیز نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در طوفان الاقصی برگزار می شود.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) مساجد سنگر مقاومت هستند و در طوفان الاقصی نیز خانه های خدا به عنوان پایگاه محوری و رسانه تاثیرگذار نقش خود را ایفا کردند، از همین رو، این کنگره به دنبال تبیین‌گری حمایت های مساجد از جبهه مقاومت است.

 

زیارت آنلاین مزار حاج قاسم و شهید ابومهدی

وی ادامه داد: این کنگره در کشورهای عراق، لبنان و ایران به صورت همزمان برگزار می شود و زیارت مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان و ابوالمهندس المهدی در وادی سلام نجف به صورت آنلاین از دیگر برنامه های آن است.

 

ارسال ۲۰۰ مقاله توسط دانشجویان غیرایرانی

خورشیدی تأکید کرد: از طرفی در قرارگاه بین المللی مساجد تصمیم گرفته شد که نخبگان جهان اسلام و دانشجویان غیرایرانی که در دانشگاه های مختلف ایران مشغول تحصیل هستند، آثار علمی و مقالات خود پیرامون گفتمان مقاومت و نقش مسجد در این گفتمان را برای ما ارسال نمایند که بیش از ۲۰۰ مقاله از سراسر جهان با زبان های مختلف به دست ما رسیده است، پس از ارزیابی جوایزی به آنها در این کنگره اهدا می شود.

 

پیگیری تمدن نوین اسلامی در برنامه های مسجدمحور

وی ابراز کرد: یکی از دغدغه های رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، محوریت مساجد در امور بین الملل است، به همین جهت امسال در روز جهانی مسجد نشست فعالان مساجد ۲۰ کشور جهان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، تلاش ما در این راستا است که برگزاری برنامه ها و کنگره ها با محوریت مسجد، مقدمه ای، برای تسهیل گری دستیابی به تمدن نوین اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری باشد.

 

پیمان اخوت میان مساجد جهان

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ایجاد پیمان اخوت میان مساجد جهان را یکی دیگر از رویکردهای ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در قالب تشکیل قرارگاه بین‌المللی مساجد جهان اسلام معرفی و بیان کرد: در نظر داریم نقش گفتمانی تمدن نوین اسلامی در مساجد را با این پیمان بین مساجد مطرح کنیم و در همین راستا تعدادی از مساجد عمان و بصره در عراق این آمادگی را اعلام کردند که با مساجد تراز کشور ما پیمان اخوت داشته باشند.

 

بسترسازی و تسهیل گری ارتباطات مردمی و مسجدی

خورشیدی در پایان خاطرنشان کرد: بنا داریم در قرارگاه بین المللی مساجد جهان اسلام، بسترسازی و تسهیل گری ارتباطات مردمی و مسجدی را که نمونه آن در اربعین حسینی توسط دولت و ملت عراق با کشور ما فراهم می شود، در سطح مساجد هم دنبال کنیم، تا مساجد دو کشور در حوزه فرهنگ و هنر با یکدیگر مرتبط و هم افزا شوند.