پیوند کانون های مساجد بانوان با معاونت زنان سبب توسعه رویدادهای ما تا عمق روستاها می شود
پيوند کانون هاي مساجد بانوان با معاونت زنان سبب توسعه رويدادهاي ما تا عمق روستاها مي شود

پیوند کانون های مساجد بانوان با معاونت زنان سبب توسعه رویدادهای ما تا عمق روستاها می شود

معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري ارتباط کانون هاي مساجد بانوان با آن معاونت را سبب توسعه رويدادهاي فرهنگي تا عمق روستاها دانست.
شناسه خبر : 53862 تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در رابطه با راه اندازی کانون‌های تخصصی بانوان گفت: این حرکت یک رویداد مبارک است. حضور و ظهور کانون های تخصصی بانوان در مساجد را حرکت مبارکی می دانم که جای آن تا امروز خالی بود.

 

وی با اشاره به اینکه در رابطه با برنامه های خانواده محور در مساجد خلأهایی وجود دارد، گفت: اینکه در برخی موارد می‌بینیم در زمینه ارائه خدمات به بانوان و خانواده خلأ‌هایی در مساجد وجود دارد ، بخشی از این خلأها به دلیل عدم حضور و فعالیت بانوان در مساجد است که باید از نظرات بانوان در این زمینه بهره گرفت. امیدوارم با حضور بانوان در مساجد وضعیت مساجد ما  ارتقاء یابد و در هیئت امنای مساجد از پیشنهادات و نظرات بانوان نیز استفاده شود.

 

خزعلی در رابطه با ظرفیت کانون های تخصصی بانوان برای برنامه های ویژه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یادآور شد: قطعاً برنامه های مرتبط با خانواده که در معاونت امور زنان ریاست جمهوری داریم به خصوص برنامه‌هایی که با رویکردهای آموزشی یا پشتیبانی انجام می‌شود، از طریق همین بانوان در محلات و مساجد پیگیری و عملیاتی می کنیم.

 

وی با تاکید بر برگزاری رویداد «خانواده و فرهنگ عامه » در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ارتباط و انسجام میان بانوان فعال در کانون‌های مساجد با این رویداد فرهنگی می‌تواند تاثیر مثبت خود را در تمامی شهرها نشان و این رویداد را تا عمق روستاها توسعه دهد. این رویداد در موضوعاتی مرتبط با حوزه زنان مانند رسانه، مد و لباس، مهارت‌های فردی، فرهنگ نامأنوس، تغذیه و خانواده برگزار می‌شود و در روز زن مجموعه‌ ای از فعالیت‌های شاخص صورت گرفته معرفی شده و از برگزیدگان تقدیر می شود.

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داشتن برنامه های راهبردی را برای این کانون ها ضروری دانست و گفت: توصیه می کنم کانون های تخصصی خواهران برای کارآمدی هرچه بیشتر، برنامه‌های راهبردی داشته و در مسیر این برنامه راهبردی، آموزش‌های صحیح و فعالیت های منسجم داشته باشند.