اعلام آمادگی کانون‌های مساجد استان زنجان برای شرکت در نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان
اعلام آمادگي کانون‌هاي مساجد استان زنجان براي شرکت در نخستين جشنواره ملي تئاتر شبستان
مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان خبر داد:

اعلام آمادگی کانون‌های مساجد استان زنجان برای شرکت در نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان

اسلامي از اعلام آمادگي کانون‌هاي مساجد استان زنجان براي شرکت در نخستين جشنواره ملي تئاتر شبستان خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام و ارسال نمايشنامه تا اول دي ماه تمديد شد.
شناسه خبر : 53850 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان اظهار کرد: مهلت ثبت نام در سامانه و ارسال نمایشنامه به نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان که ابتدا ۲۵ آذر ماه اعلام شده بود با درخواست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تا اول دی ماه تمدید شد.

 

وی ادامه داد: این جشنواره در پنج محور اصلی شامل «قصص قـرآن»، «احادیث، روایات و آموزه های اخلاقی»، «نماز، جوان و جامعه»، «دین، تکنولوژی و دنیای امروز» و «ایثار و مقاومت» برگزار می شود.

 

اسلامی به بخش های اصلی جشنواره نیز اشاره کرد و یادآور شد: بخش عمومی، کودک و نوجوان، تئاتر کاغذی، تئاتر خلاق و بخش مهر که ویژه بانوان است از بخش های نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان است.

 

به گفته مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان، این جشنواره در موضوعات «توجه جدی به میراث گرانقدر دینی و ملی کشور»، «تولید آثار نمایشی مبتنی بر ویژگی های دینی، فرهنگی، اقلیمی و بومی»، «تلاش برای شناساندن چهره واقعی فرهنگ ایران اسلامی به سایر فرهنگ ها»، «انعکاس ارزش های متعالی تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» و موضوع مسجد و نسبت آن با «عدالت و فساد ستیزی»، «هویت ایرانی و اسلامی»، «اقتصاد و کار آفرینی»، «مسئولیت پذیری اجتماعی»،«خانواده محوری و سبک زندگی (امید و نشاط اجتماعی) »، «اخلاق و معنویت»، «ایثار، شـهادت و مقاومـت» اجرا می شود.

 

وی با یادآوری اینکه آثار دارای شرایط فراخوان باید در سامانه بچـه‌های مسـجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir بارگذاری شوند، گفت: پس از آن، آثار ارسالی مورد بازخوانی و بازبینی قرار می‌گیرد؛ سپس آثار برگزیده به منظور اجرای نهایی در تهران حضور می‌یابند و بین سه تا پنج اجرا در مساجد منتخب خواهند داشت و برترین‌ها در بخش‌های مختلف اعم از کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و... همزمان با برگزاری اختتامیه معرفی و تقدیر می‌شوند.