موقعیت متفاوت زنان، مسئولیت آنان را متفاوت کرده است
موقعيت متفاوت زنان، مسئوليت آنان را متفاوت کرده است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

موقعیت متفاوت زنان، مسئولیت آنان را متفاوت کرده است

موقعيت متفاوت، مسئوليت متفاوت براي بانوان را در پي دارد. زنان مي توانند عالي ترين تربيت ها را داشته باشند و بيشتر از مردان در جامعه موثر باشند.
شناسه خبر : 53675 تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۳۳

 

 به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «علی آقا محمدی»  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش در کنگره ملی فعالان خواهر کانون های مساجد کشور که پیش از ظهر امروز در تالار وحدت برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد : بنا به دلایل مختلفی مانند کج فهمی، حسادت، و مرد سالاری ، جایگاه حقیقی زن واهمیت آن شناخته نشده است. مقام زنان به گونه ای است که زنان، سالها پیش از مردان، لیاقت مخاطب قرار گرفتن توسط خدا را دارند و در نگاه فقهی به بلوغ می رسند و این بسیار جایگاه بالایی است.

 

وی ادامه داد: بدیهی است که این موقعیت متفاوت، مسئولیت متفاوت برای بانوان را در پی دارد. زنان می توانند عالی ترین تربیت ها را داشته باشند و به تعبیر مقام معظم رهبری، حتی مردان نیز باید توسط زنان خویش اداره شده و آرام شوند.

 

آقامحمدی با تاکید بر توصیه بزرگان مبنی بر نرنجیدن و نرنجاندن گفت : زنان محور خانواده هستند و جایگاه و عظمت آنان به گونه ای است که می توانند جامعه ای را هدایت کنند، نمونه های قرآنی و بانوان موفق در میان اهل بیت مانند حضرت مریم، جناب آسیه، حضرت معصومه و در انقلاب اسلامی نمونه هایی مانند سرکار خانم دباغ،  نمادهایی از زنان موفق هستند.

 

وی افزود: در حدیث شریف کساء نیز محور معرفی اهل کساء، فاطمه سلام الله علیها قرار گرفته است و به واسطه ایشان پدر، همسر و فرزندانش به عنوان اهل کساء معرفی می شوند. این نکته را هم باید اضافه کرد که باید با نگاه اجتماع محور، فعالیتها را انجام داد و برگزاری این همایش، نمونه ای از این فعالیت ها است. در این تلاش، «همه با هم بودن» معنا پیدا می کند و باید از دست اندرکاران این همایش تشکر کرد .