بانوان مسجدی طلایه داران مطالبه گری در تبیین هویت واقعی زن هستند
بانوان مسجدي طلايه داران مطالبه گري در تبيين هويت واقعي زن هستند
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ؛

بانوان مسجدی طلایه داران مطالبه گری در تبیین هویت واقعی زن هستند

خزعلي گفت: ما در موضوع زن در برابر غرب، مطالبه‌گر هستيم و بانوان مسجدي بايد طلايه‌داران و پشتيبانان اين نهضت مطالبه‌گري باشند تا هيت واقعي زن به جامعه اسلامي بازگردانده شود.
شناسه خبر : 53673 تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۸

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، « انسیه خزعلی» معاون  امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیش از  ظهر امروز در کنگره ملی  فعالان خواهر کانون ای مساجد با اشاره به نقش بانوان در مطالبه‌گری از غرب برای آنچه بر سر زنان در جهان آورده است، اظهار کرد:  ما در موضوع زن در جایگاه دفاع نیستیم بلکه در جایگاه مطالبه‌گری هستیم و بانوان مسجدی باید به عنوان طلایه‌داران و پشتیبانان این نهضت پرچمدار این مطالبه‌گری باشند تا علاوه بر اینکه هویت واقعی زن به جامعه اسلامی بازگردانده می‌شود بتوانیم حرکت مفید و مثبتی در انقلاب فرهنگی مجدد توسط بانوان و زنان ایجاد کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه با کمک زنان قابل حل است گفت: آسان سازی ازدواج،  پرهیز از اسراف، دوری از تجملات و.. از جمله موضوعاتی است که می‌تواند توسط زنان در جامعه  نهادینه شود و مساجد بهترین پایگاه برای آموزش این موضوع است.

 

معاون امور زنان ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه فرهنگ نامطلوب در برخی از موضوعات در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما رخنه کرده گفت : باید بتوانیم با استفاده از فرهنگ اسلامی و با محوریت مساجد این رخنه‌ها را برطرف کنیم و این نیازمند تلاشی مضاعف از سوی بانوان است.

 

خزعلی با اشاره به بانوان فعال در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، آنان را از مصادیق مبلغات رسالات الله دانست و افزود: کانون های فرهنگی هنری از جمله مراکزی است که می تواند به شکل ویژه باعث رشد فکری، رشد معنوی و رشد در حیطه‌های مختلف باشند و در این زمان که شاهد شبیخون بی‌رحمانه دشمن در موضوع زنان و خانواده هستیم مساجد می توانند به عنوان یک سنگر نقش موثری در مقابله با این حملات داشته باشند.

 

وی با تاکید بر برگزاری رویداد خانواده و فرهنگ عامه در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ارتباط و انسجام میان بانوان فعال در کانون‌های مساجد با این رویداد فرهنگی می‌تواند تاثیر آن را در تمامی شهرها و روستاها توسعه دهد. این رویداد در موضوعاتی مرتبط با حوزه زنان مانند رسانه ، مد و لباس، مهارت‌های فردی، فرهنگ نامأنوس، تغذیه و خانواده برگزار می‌شود و در روز زن مجموعه‌ای از فعالیت‌های شاخص صورت گرفته معرفی شده و از برگزیدگان تقدیر می شود.